תהלים צא" פסוק ג

seter03כי הוא יצילך, מפח יקוש מדבר: הפח הוא הכח החיצון שתפקידו להכשיל כל עוברי דרך והנה המילה כי מסמלת תנאי, ובעל מנת לקבל את מידת ההצלה של ה", הוא ושמו אחד עלינו להכשיר את המעשה וכוונת הלב כראוי והנה רת" כי הוא עולה בסוד שם כה" בסוד כה" אותיות שביחוד קריאת שמע, סוד מלכות דקדושה כה" המקבצת את כל אורתיה בהארת המלכות לאחד והנה נאמר הוא יצילך? מדוע לא נאמר יהו"ה יצילך?

מכיון שלכל איש ואיש יש את האלוה שאליו הוא נושא את עיניו והספק בבחינת לא יהיה לך אלהים אחרים על פני וכו..

והצדיק שחפץ להצלה בזמן הדין מבין שעליו להתחבר ולהדבק תמיד במלך הקדוש ולהצדיק את מלכותו בחייו בבחינת (כה" אדני)

העולה כמניין צ", העליה למתוק הדין עולה בסוד הגבורה שם מ"ב העולה גמ"ט כי הוא וכל המיחד את השם יודע שאין עוד מלבדו,

מפח יקוש:

הפח נאחז תמיד בחסרונו של האדם ותפקידו להקיש (יקוש) בבחינת קול דודי דופק וכו.. הקושי שבזרימת החיים מביא את החסרון לאדם כאמצעי לעוררו לאביו שבשמים והנה בחינת הוות (הרס ההויה) מסמלת ושואלת את האדם כמה דבר אמונה סובב את נפשו בהוה הקיים?

ביחס למידת הרשע שבנפשנו הסומך על אנוכיותו ועוצם ידו, כך מגיע הפח שתפקידו להקשות ולעורר קושיות על האדם והנה אם האדם יבחר  להשאר סביב אנוכיותו יגיעו דברי הוות שיגרמו לאדם חוסר שקט בהוה הקיים כאמצעי להוביל את הלב לתכליתו,

מפח יקוש משמע הקושי שמגיע לאדם עקב חוזק עורפו לעורר את הלב מאנוכיותו,

מפח יקוש – רת" מי וסופ-ת" חש,

יחד אלו אותיות משיח 358 כנגד נחש 358 משמע שכל מידת דין באה כאמצעי לגלות את האור מתוך החושך,

מפח יקוש גמ"ט תקדם – שהדין או הרחמים מובילים ומקדמים את הלב לתכליתו ביחס למודעותו ובחירותיו,

 

מדבר הוות:

העולם הזה משול למדבר שבו שוכנים הוות הרשע (הרס ההויה) בבחינת עקרבים ונחשים הבאים להכחיש פמליא של מעלה ולעורר את הלב שידבק באנוכיותו, זהו מדבר הספק שבו קיים העלם האור למטרת תיקון הלב והנה ישנם ב" בחינות של תיקון: מפח יקוש ו מדבר הוות,

מפח יקוש – זהו מקום הבא לתת לאדם לדחות ספוקים רגעיים להנאת תועלתו העצמית,

מדבר הוות – זהו מקום הבא לתת לאדם להשפיע בעל מנת להשפיע למרות צמצומו הגדול, (פת במלח תאכל, מים במשורה תשתה),

סכום: שם מב" (אנא בכח וכו..) בבחינת כי הוא, (42) יש ביכולתו להעלות את האדם בכח גבורה לקדושה יתרה,

כי הוא יצילך משמע שרק בכח התגברות על התאוה בבחינת סור מרע ועשה טוב יש מקום להכין כלי ראוי אל האור בבחינת הצלה,

יצילך – בשני יצרך (יי) צלך (חסרונך) שזהו הצל שמסתיר ממך את האמת, שמה בדיוק במקום הזה, בכח האמונה הגבורה והתפילה

יש אל הלב יכולת למצוא מעיין חיים בסתר המדבר ןלהרוות את צמאון הלב המשתוקק לאביו שבשמים, והאדם העובד את ה" באמת משול לערבות נחל, שאין לה טעם וריח בעבודה ובכל זאת ליבם לא מרפה מחסדים ללא תנאי וביחוד אמונתו כערבות הנחל החיבים מים חיים לקיומם, אל אחד יחיד ומיוחד שנזכה לעשות, אכי"ר ,

גדעון צו-אקה

  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים



תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>