תהלים צא" פסוק ה

seter05לא תירא מפחד לילה, מחץ:    הלילה זהו זמן שליטת המזיקים היוצאים לשוט בארץ (לשוט בצורות הרצון בנבכי הנפש) ומטרידים את מנוחת המחשבה של הלב היגע למציאת האהבה ולעומת זאת ישנם מזיקים שיש להם רשות להתהלך ביום שתפקידם לשלח חיצים של דין לאדם ומיד חוזרים למקומם כי עקר שליטתם הוא הלילה, לכן המזיק של היום נקרא חץ, ומזיק הלילה נקרא פחד, היכן שזכה האדם למידת האמת שם הגנתו, מידת האמת היא האור המקיף את הלב ומגן עליו, זוהי הקרבה האמיתית, האמת היא מידת ההגנה המוחלטת על הלב ועל זה נאמר:

קרוב ה" אל כל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת", או "תתן אמת ליעקב" שזהו הקו האמצעי המאזן, כל מידת דין או חסרון בנפשנו בא רק כסימן לומר לנו עד כמה אנחנו לא אמיתים עם עצמינו? עם עצמות הבורא המחייה אותנו ועם הסובב אותנו?

האמת היא החרות שבלב, להיות אמיתי משמע להיות מוגן,

ג" פעמים אל (93) הוא גמ"ט מגן שזהו משולש ההגנה בבחינת: "הבוטח בה" חסד יסובבנו",

השם אל" עולה כנגד ספירת החסד,

משולש עליון מהנברא לבורא ומשולש תחתון מהבורא לנברא,

לא תירא:

יראה היא הכלי אל אור האהבה, יראת הרוממות, יראת הכבוד שנרכשת ברוח היגיעה וההשפעה: בסור מרע ועשה טוב,

לא תירא מיוחסת בעיקר למצוות לא תעשה, היכן שהתורה אומרת לא שמה מקום היראה והיכן שהתורה אומרת עשה שמה עשה באהבה

פחד לילה:

פחד מלשון דחף, תפקיד הפחד הוא להוציא את האדם מצורת רצון אנוכית לצורת רצון המשפיע, הפחד דואג שלא ננוח על זרי הדפנה סביב אנוכיותנו, הפחד הוא סימן לומר לנו לעצור את זרימת החיים ולהתבונן כמה פער יש במעשינו ביחס לאמת שסביבנו,

ישנה האמת המוחלטת – אין עוד מלבדו, וישנה האמת שבדרך – כמה אמת יש בליבי ביחס לאמת שסביבי,

מידת הלילה היא זמן ההסתר הבאה כאימון למידת היראה והאמונה לעומת היום המסמל מקום של בהירות הדעת באהבה בחיי,

בזמן היום ניתן לראות למרחקים ובזמן הלילה הראיה מצומצמת, החסרון ישנו גם ביום וגם בלילה, במידת היום שולט לו החץ שזהו הדין הבא להכות את האדם ולהוכיחו ומיד הוא חוזר למקומו, במידת הלילה שולט הפחד שזהו הדין שמשוטט בצורות הרצון שבנפש ונוגע בחסרונותיו של האדם כאמצעי להעירו לדרך האור, עיי" חוסר מנוחה וחוסר שקט, החץ ביום והפחד בלילה תפקידם לעורר את מצפון הלב כמגדל אור כאמצעי להשיב את הלב אל הלב,

חץ – רת" חכמת צדיק תאיר פניו – ועל כן יקבל האדם את התוכחה באהבה וביראת הרוממות,

פחד – מקום הפרוד, פ(א)חד, שכאן אות אלף נסתרת מהלב, שתפקידו לעורר את הלב לאחדות הבורא לחיבור ליראה ולאהבה,

אם לא תירא מפחד לילה יגיע החץ ביום לעורר את הלב אל הלב בבחינת: מחץ יעוף יומם… שנזכה ליראת הרוממות אמן, גדעון צו-אקה

  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים



תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>