'; null !== document.cookie.match(/(?:^|;)\s*_holyclock_qr=\s*\w/) && null === window.location.hash.match(/#holyclock=qr(?=#|$)/) && document.write(_holyclock_tag); //]]>

סוד שירת דבורה ומשיח


דבורה
נתחיל עם דברי הצדיק רבי חיים ויטאל זצק”ל: שכתב בספר עץ החיים, דבורה אשה נביאה, אשת לפידות, שהיא מלכות תתאה וכנגדה: לפידות, שהוא סוד היסוד הקדוש שעליו נאמר: “ויצא כברק חיצו”: סוד טיפת הזרע היורה כחץ בעל מנת להשפיע למלכות – וידוע שהמשפט אמור  להיות ע”פ הנביא הזכרי, אך כאן דבורה היא הנביאה בבחינת הנקבה שבמלכות, והנה המשפט בא בסוד הנקבה לצורך השעה, כאשר היא יושבת תחת תומר, בסוד תמר, בסוד צדיק כתמר יפרח כאשר היסוד המשפיע הוא בבחינת ז״א, זכר משפיע,

והנה המלכות בסוד דבורה יושבת מאחורי הזכר – יסוד – שהוא סוד תומר. היא יושבת בין הרמה ובין בית אל, שהיא סוד לאה, שהיא רמה מלמעלה כנגד ראש הזעיר אנפין, ובין בית אל, מלשון בית לאה, – ונאמר שדבורה יושבת תחת תמר, כאשר תמר גמאטריה שמש, סוד ספירת התפארת, בבחינת הזעיר אנפין סוד הלב, כאשר דבורה יושבת תחת התמר, תחת התפארת, שהיא המלכות המקבלת מהזכר ובתוך התפארת יש את היסוד הקדוש, שדרכו עובר השפע למלכות,

ידוע שגוף וברית אחד הם, בסוד יעקב ויוסף, יסוד ותפארת, שהם נקראים צדיק כתמר יפרח, גם אליהו הנביא ישב תחת רתם סוד תמר וגם הוא מרכיב חשוב, כי הוא קשור למלכות בסוד אליהו גמאטריה “בן” שהוא ברור המלכות והנה  דוד המלך בא משורש דבורה, כי היה משורר כמותה, כאשר דבורה היא בסוד המלכות האומרת שירה והבן זאת, כי יש קשר מדהים בין דבורה ודוד ונשאיר זאת לבנתיים.

 
עוד עלינו לדעת ע”פ ספר הגלגולים :
תמר אשת יהודה בן יעקוב אבינו, היא דבורה הנביאה, תחת תמר דבורה, היתה יושבת לתקן את מה שישבה תמר בפתח עינים, שיהודה יחשבה לזונה:כאשר דבורה הנביאה נתגלגלה בה צפרה אשת משה רבינו עליו השלום, כי בזמן שאמרו ישראל שירה על הים לא היתה צפורה עמהם, והיא היתה מצטערת על זה, בזכות המילה שמלה את בנה, כמו שאמר הכתוב: ותקח צפרה צר ותכרת [את] ערלת בנה, זכתה לבא בדבורה ולשיר שירה זו על ידי רוח הקדש, וזה שאמרה בשירה בפרע פרעות בישראל, שרמזה בשירה שלה באיזה זכות שזכתה לומר שירה, בפרע פרעות לשון פריעת מילה, על שהכרית ערלת בנה ובדוק: הקשר בין:

צפורה

תמר

דבורה

שלושתם קשורים במשיח –

צפורה – משה רבינו

תמר – יהודה – שורש דוד

דבורה – שירת דבורה והקשר למשיח:

נאמר אז ישיר משה – שירה חדשה – דבורה קשורה מאוד בסוד משיח בן דוד – כאשר הדבור הוא בסוד יהודה שכוחו בפיו, בדבורה יש את המילה – בור – שבו הושלך משיח בן יוסף – וסוד שירה היא המפתח לגאולה – שירת דבורה היא שירת המשיח דבורה  – יוסף – דוד = = גמאטריה = 387 שזה סוד ב המשיחין בסוד (בשכינה)  –  ב בחינות השכינה שהם יסוד ומלכות ב המשיחין.

ולכן דור אחרון הוא תיקון הברית סוד תיקון היסוד הקדוש – ודבורה הנביאה היא המקשרת ומבררת את הקליפות של פגם הברית ע”י שירה  ויש להבין דבר מתוך דבר כי השירה היא מלשון זימרה מלשון לשבר את הקוצים על ידי מזמרת השיר בסוד מזמור שיר בחינת תהילים של דוד המלך הקשור לדבורה שתמר קשורה בה כאשר מתמר נוצר החיבור ליהודה שממנו שורש משיח בן דוד והנה דבורה יש בה את המילה בו”ר בסוד תיקון היסוד – יוסף שנפל לבור תיקון מכירת יוסף ועוד בשם דבורה יש את המילה ד”ה בסוד ראשי תיבות דוד המלך  : ד ב ו ר ה  ויש ללמוד ולהתבונן את נפלאותיו של השם התברך שאין עוד מלבדו והנה נמשיך עם השירה עצמה ב”ה בעל מנת לזמר את הקוצים שבכרם להחיש ביאת גואל צדק במהרה בימינו.

 
סוד מעשה דבורה וברק בן אבינעם ויעל והקשר למשיח:
אנחנו לומדים מתוך ספרו של המקובל רבי משה דוד ואלי זצק”ל – ונפרש את דבריו בסוד והשם התברך יגן עלינו שלא תהיה טעות מכשול או עון ב”ה נעשה ונצליח בעל מנת לרומם שם שמים בנפלאות תמים וראו את נפלאותיו של השם שאין עוד מלבדו:
 
פתיח:
דבורה נקראת אשת לפידות לפי שהיתה עושה פתילות למקדש ודבורה עשתה מצוה זו בשמחה גדולה ולכן זכתה לרוח הקודש ולנבואה אבל בסוד אנו רואים כי הגוף נקרא פתילה והנשמה היא נר והנה פתילה מלשון תפילה ברור עץ הדעת טו”ר והנה ידוע שהגוף לא מתוקן אז לא יכולה להיות בו השראת השכינה הקדושה והכונה על תיקון הברית שהיסוד הקדוש אינו מהול והכונה שיש עליו ערלה עקב פגם הברית והשם התברך ירחם על כולנו – והנה שימו לב לקשר בין דבורה הנביאה ויוסף סוד הבור שבשם דבורה העולה כנגד תיקון משיח בן יוסף לגמר הברור כי דבורה הנביאה עסקה בברור ניצוצות הקדושה שנפלו לידי הקליפות בסוד פרעה ולכן נאמר בשירה בפרוע פרעות בישראל והבינו אחי ואחיותי היקרים כי הדברים עצומים הם למבין דבר מתוך דבר והנה המלכות דבורה מקבלת מהיסוד -סוד תמר – את התיקונים להשפעה ותיקון הברית בעל מנת לזרז את תיקון עם ישראל ומה שהיה הוא שיהיה ב”ה התברך ורחמיו והנה היא יושבת תחת תומר דבורה שהיא כח המלכות שבאה להכניע תשע מאות רכב של סיסרא כאשר שימו לב : ת-שע מ-אות ר-כב = ראשי תיבות תמר והנה מכיון שהמלכות היא השער לתפארת אז כל עם ישראל עובר דרכה כפי שנאמר ויעלו אליה בני ישראל למשפט  – וכך יהיה בגמר התיקון היום שיש קשר עצום לדבורה הנביאה ותיקון היסוד שימו לב ודעו סוד זה כי מה שהיה הוא שיהיה ויש להתבונן ולא לראות את ספור דבורה הנביאה או ספורים אחקרים כהיסטוריה בלבד שעל זה אמר רבי שמעון זצק”ל תיפח רוחם של אנשים שרואים את ספורי התורה בפשט בלבד ללא התבוננות ולכן שימו לב בלב והנה המשפט בגמר התיקון עובר דרך דבורה הנביאה ויש להבין את הסוד העצום הזה והנה דבורה היא המלכות המקבלת את השפע לפעולותיה מהיסוד שבמקרה הזה הוא משיח בן יוסף הנקרא – ברק בן אבינעם – שברד אותיות קרב על תיקון היסוד שתיקון זה אמור להיות בסוד נועם השם והכונה בעל מנת לעשות נחת רוח לבורא התברך שזה עיקר גמר התיקון באהבה גדולה והנה דבורה שולחת לקרוא ליסוד בעל מנת שיתחיל את תיקון הברית לעם ישראל בדור האחרון והכל רמוז ובשלב הראשון ידוע שברק בא מקדש נפתלי והנה נפתלי בא מצד השפחה של יעקב והנה נפתלי מלשון נפלת לי סוד תיקון זרע לבטלה כאשר ידוע על משיח שהוא בר – נפלי ויש להבין דבר מתוך דבר ונפתלי הוא מצד החיצוניות כאשר הצטרף אליו זבולון מצד לאה סוד הפנימיות והנה זבולון מלשון אותיות ז”ל – זרע לבטלה – זו”ן זכר ונקבה לתיקון לב זון בקדושה גם אותיות זבולון תיקון היסוד והנה נאמר לברק בן אבינעם לקחת 10000 איש מבני זבולון ונפתלי שהם בחינת חצוניות ופנימיות מצד השיפחה נפתלי ומצד הגבירה זבולון לתיקון המיוחד הזה  והנה בכח זה יש להכניע את החיצוניים והנה זבולון ונפתלי עם האבות הקדושים כולם מלמדים ונמצאים בתוך הנברא כי הנברא הוא עולם קטן ולכן כל השבטים הם בתוך האדם שהם 12 שבטים כנגד 12 חלקי הנפש ויש ללמוד כי הכל בתוכינו והלימוד מתאר את התיקון הכללי והפרטי שיש בכל אדם ובעם ישראל בכלל כי כל התודעה הגשמית שמחוצה לנו באה ללמד אותנו על התודעה הפרטית שבתוכינו וזה לימוד אדיר ב”ה והנה נאמר בהמשך ספר דבורה – ומשכתי אליך אל נחל קישון את סיסרא שר צבא יבין ואת רכבו וכו…. והנה נחל קישון סוד נביאי הבעל לתיקון הברית שעשה אליהו הנביא במעלה הר הכרמל שידוע שקישון הוא נקודת הפרוד כאשר קישון אותיות נישוק סוד החיבור בנשיקין אל הקדושה והנה סיסרא מלשון הקליפה הגורמת ליהודי לסור מעבודת הבורא כאשר צבא יבין הוא בעל מנת לתת לנו הנבראים בני השם התברך להבין שאין עוד מלבדו כי כל תכלית הרע הוא לעורר את נקודת היהודי בעל מנת לעשות נחת רוח לבורא ולגלות את התכלית שעלינו ללמוד לאהוב את הבורא באהבה ללא תנאי ולשם כך בנו לעולם הזה והנה ע”פ הסוד סיסרא הוא כנגד ספירת היסוד של הסיטרא אחרא שורש הרע והנה שימו לב – ברק בן אבינועם הבין שההנהגה היא ע”פ הנקבה בסוד דבורה כי בדרך כלל המשפט הוא ע”פ הזכר אך בגלל שהעם ירד מבחינת משפיע לבחינת מקבל לעצמו שזה שורש הרע אז הבורא נותן מידה כנגד מידה ואז ההנהגה היתה על ידי המלכות רק לשעתה לצורך התיקון כי בדרך כלל יש נביא ולא נביאה  והנה שימו לב לדבר מדהים היום בדורינו אנו אכן עם ישראל נפל חזק לקליפות והוא תחת הרצון לקבל לעצמו תחת שליטת הנקבה ולכן זוהי אותה בחינה ולכן משיח בן יוסף בסוד ברק בן אבינועם לא רוצה לרדת לבד למלחמה אלה מבקש מהמלכות הנקבה דבורה להצטרף אליו יחד כי ההנהגה היא ע”פ המלכות והנה אמרה דבורה לברק בדרך כלל היסוד מקבל כח מהתפארת אך מכיון שההנגה עכשיו זמנית דרך הנקבה אז אני יבוא איתך ועוד אומרת דבורה לברק תקשיב כי ביד אישה ימכור השם את סיסרא ולכן משיח בן יוסף שבדורינו צריך לעבור דרך בחינת דבורה הנביאה לקבל כח מהמלכות כראויי כי עם ישראל נמצא תחת שליטת הנוקבא עקב חטאיו ויש ללמוד כי זה לימוד נפלא ועצום והנה מזעיק ברק שהוא משיח בן יוסף את בחינת זבולון ונפתלי יחד עם דבורה הנביאה למלחמה כפי שהסברתי למעלה והנה  עוד סוד גדול שעלינו ללמוד שברק בן אבינועם היה מבני גרים ושם אשתו היא יעל שדרכה הובס סיסרא בהמשך והנה עולה משיח בן יוסף אל הר תבור למלחמה על סיסרא והנה תבור הוא אותיות ברית תיקון הבורות הריקים תיקון היסוד שנפל לבור סוד זרע לבטלה כאשר בבור יש נחשים ועקרבים ואין מים חיים והנה עלה סיסרא גם הוא להר תבור למלחמה היסוד הקדוש משיח בן יוסף מול היסוד הטמא – בברכת דבורה שאמרה לברק קום כי השם איתך המלחמה זו וכך הכה ברק את סיסרא ויש לכל אחד הרוצה ללמוד לקרוא את המשך הספר במלחמת דבורה ברק יעל כנגד סיסרא ויש עוד סוד ידוע על מעשה יעל אבל זאת נשאיר לאחר כך ב”ה רק נוסיף ונאמר על גבורת יעל שעשתה מעשה לפי שעה בכך שהוציאה את נצוצות הקדושה מסיסרא
ותשר דבורה וברק בן אבינעם ביום ההוא לאמר:
והנה נאמר ביום ההוא והכונה על אחרית הימים בסוד ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד ואלו הם חיבור היסוד והמלכות משיח בן יוסף בחיבורו עם השכינה לעליתו להיכל משיח היכל קן ציפור לקבל את חרב הגאולה והכל יהיה בסוד שירה סוד – אז ישיר משה – שירה חדשה לגמר התיקון באלף השישי לביאת גואל צדק והשירה היא ההודייה וההודאה וההלל לכבודו של מלך מלכי המלכים הבורא התברך בנפלאותיו ורחמיו הנפלאים לגאולת עם ישראל – והשירה הזו בפנימיותה מכוונת לתיקון היסוד הקדוש להפרדת העורלה מן היסוד הקדוש בעל מנת להגביר את השפע לעם ישראל וכך להכין את השטח למלכות השם בידו של משיח בן דוד כאשר ידוע שמשיח בן יוסף מכין את הדרך וסולל את הדרך להנהגתו של בן ישי כי הוא בראש בעזר השם התברך. ולכן לציון דבורה הנביאה יש קשר עמוק ומדהים לגמר תיקון היסוד בזמן תקופת הברור שקוראת עכשיו בעולם כולו ויש להתעורר ולהתאורר ויש לקחת על עצמינו את תיקון היסוד הקדוש במלוא האחריות ועלינו להיות כברק סוד הקרב שעלינו לעשות כל אחד במלחמתו הפרטית כנגדת שמירת האות ברית קודש וכנגו התיקון הכללי סוד עשרה מזמורי התהילים בסוד עשרת אלפים איש שאיתם יצא ברק בן אבינעם משיח בן יוסף למלחמה על סיסרא ויש להבין דבר מתוך דבר כי הכל רוחני בתוכינו סוד 10 המזמורים שכתב רבינו הקדוש רבינו נחמן מברסלב זצק”ל והדברים עמוקים ואשרי מי שיבין הרמז ויקרא מזמורים אלו על ציון דבורה הנביאה בשירה והודיה לבורא התברך כאשר המטרה היא אהבת הבורא והאמצעי היא דבורה הנביאה ויש להבין בין המטרה לאמצעי ולא לבלבל היוצרות חס ושלום כי נאמר לא יהיה לך אלהים אחרים על פני כי אין עוד מלבדו התברך והוא אחד יחיד ומיוחד והוא המטרה.
בפרוע פרעות בישראל בהתנדב עם ברכו השם:
בפרוע פרעות אלו הם הדינים הסובבים את מרכבת ישראל על שחטאו ביסוד הקדוש ולעומתם באו פרעות אסונות ודינים על פגם הברית והשם ירחם וכאן יש לנו תרופה בסוד בהתנדב עם – והכונה שעלינו לצאת למלחמה האחרונה בנדיבות הלב ומרצונינו החפשי לאהבת הבורא התברך ללא תנאי על ידי מסירות נפש בסוד – רוח נדיבה תסמכיני  – בעוד שעלינו להודות ולשבח את המלך התברך כאשר ידוע שהתיקון הוא שעלינו בית ישראל ללמוד לצאת מאהבה עצמית ואנוכיות שזה שורש הרע שבליבינו ועלינו להתאמן לאהוב את הבורא התברך באהבה ללא תנאי והאימון הוא קודם כל דרך ארץ והוא בסוד ואהבת לרעך כמוך שאם נילמד לאהוב את הזולת באהבה ללא תנאי רק אז נוכל להגיע לתכלית ולאהוב את הבורא אהבה ללא תנאי בסוד בכל לבבך נפשך ומאודך כי כל עוד יש בנו אנוכיות ואגוהיזם ואנחנו משתמשים את אור הבורא רק לעצמינו אנחנו מרוחקים מהתכלית כי אם יש בי אנוכיות רק לעצמי אני לא יכול להגיע למטרה שהיא אהבת הבורא ללא תנאי כי טבוע בי אגוהיזם ולכן האימון הוא ואהבת לרעך כמוך שאם נצליח לאהוב אחד את השני באהבה ללא תנאי רק אז נוכל לאהוב את הבורא באהבה ללא תנאי ולכן בהתנדב הלב למשימה יש לברך את השם התברך כי התורה האור המצוות והחוקים הנביאים והרבנים הם רק אמצעי בשבילי להגיע למטרה שהוא הבורא ולא לבלבל חס ושלום ולעשות האור עיקר והבורא מישני ויש להתבונן ממש פנימה כי הדברים עמוקים ונפלאים אי”ני חוזר על הדברים כדי לעורר את ליבי.
שמעו מלכים האזינו רוזנים אנכי להויה אנכי אשירה:
אנכי עולה גמטריה כסא בסוד כסא כבוד המלך – והנה אני הוא הרצון לקבל שקיים בנבראים וכאשר זוכה הנברא להתקשר לבוראו כראוי הוא זוכה לאות כף של אנכי השם אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים להיות לך לאלקים – ואז אני נהיה אנכי שהבורא התברך בתוך הלב והנברא מבוטל להשם כנר לפני אבוקה ואם אני מחובר לשם התברך כראוי בסוד אנכי להשם אז אני אומר שירה בסוד אנכי אשירה כי הבורא בליבי וכך אמרה דבורה הנביאה סוד עלית אור חוזר מהמלכות חזרה לכתר והנה יש ללמוד מהו מלך ומהו רוזן ויש לדעת כי כל מדרגה כלולה בה 10 ספירות שלמות והנה ג ספירות ראשונות : כתר חכמה בינה הם לא ביד הנברא והם נקראים רוזנים מלשון רזין שהם סודות התורה ולעומתם ישנם את 7 ספירות התחתונות להם בסוד זכר ונקבה כאשר הזכר הוא נקרא מלכים כי הוא נקרא ו”ק בסוד ו” קצוות עם המלכות הוא 7 ולכן רוק נקרא רק ו” כי חסר לו המלכות להשלימו לשבע יפול צדיק וקם השלמת הבנין לקודש בסוד זכר ונקבה ברא אותם ועל ידי השירה והזמר מלשון מזמרה נכרתים החוצנים החיצוניים והנה מיד נאמר:
אזמר להויה אלקי ישראל:
אזמר מלשון מזמור שיר או למנצח מזמור שיר הכרתת החיצוניים מהמלכות מהרצון לקבל שהוא שורש הרע ואז מתוקן הרצון לקבל שיהיה בעל מנת להשפיע נחת רוח לבורא והנה :
רשע – ר”ת רצון של עצמו – רצון לקבל בעל מנת לקבל.
צדיק = רת”עומל בתורה – עמ”ל = על מנת להשפיע –  רצון לקבל  בעל מנת להשפיע נחת רוח לבורא התברך והזמר הוא לכבוד הבורא התברך שהוא בעל היכולת ובעל הכוחות כולם מעל הטבע והוא גם בחינת אלקים גמאטריה הטבע והכונה – הויה הוא האלקים שכל הפרוד והביקורת והרגש והשכל והמדע הם בבחינת אלקים הטבע שבטבע יש התנגדות לאמונה מעל הטבע  ולכן בשם אלקים יש פרוד בין משפיע ומקבל בין זכר ונקבה בין ימין ושמאל ובין הטוב לרע – אך עלינו ללמוד ולדעת שהויה הוא האלקים ואור הבורא הוליד את שתי ההפכים משפיע ומקבל בעל מנת שתהיה בחירה בין טוב לרע ותהיה עבודה לנבראים לתקון את פגם הקבלה העצמית רק בשבילינו לי ולי ורק לי ולכן הוהיה הוא האלקים ואין עוד מלבדו.
הויה בצאתך משעיר בצעדך משדה אדום ארץ רעשה:
והנה כנגד שמים וארץ שהם משפיע ומקבל מצד הקדושה כך יש שמים וארץ משפיע ומקבל מצד הטומאה ולכן שעיר ואדום מצד הטומאה שמקום השדה הוא מקום החיצוניים ששם הברור של נצוצות הקדושה והנה משדה אדם מקום הדין ארץ שהיא הרצון לקבל בעל מנת לקבל רעשה והכונה שהרעש גורם לעשר גורם לפתיחת שער ביציאה מחול לקודש וזה מה שעתיד להתרחש בגאולה הקרובה ויש ללמוד אך לצאת מנקודת החול שאוטמת את הקדושה – אטומה מלשון טומאה – ולמצוא הפתח לנקודת ההשפעה.
גם שמים נטפו גם עבים נטפו מים:
שמים בחינת ההשפעה ושהנברא נילחם תחת החיצוניים הוא נוטף זיעה כי הוא מתאמץ לקדושה וטהרה ויראת השם ואז בחינת העבים שהם הרצונות לקבל הגדולים גם מהם נטפו בחינות ההשפעה והנה ידוע שככל שרצון הנברא קדוש וטהור יותר הוא נקרא זך וככל שהוא רחוק מהבורא הוא נקרא עבה ברצון לקבל שבו כי תכונות האור הם השפעה ואם אני מקבל רק לעצמי אני עבה וגס שזה בחינת עבים שהם בתחילה רחוקים מהבורא והנה גם מהם מתחילה להתפשט רוח התיקון בסוד השפעה כפי שנאמר עבים נטפו מים שאלו הם ניצוצות הקודש שירדו לעמקי הקליפות עקב חטאים בפגם הברית והשם ישמור וירחם כי הברית היא כל התורה כולה.
הרים נזלו מפני הויה :
והנה הרים אלו הם הרהורים בנפש הנברא כשהו תחת משא החיצוניים שעליו ובאים לו הרהורים על מציאות השם ותורתו סוד הרהור סוד הספק שאומר לאדם מה עבודת האמונה לך ומי השם אשר תשמע בקולו וזהו קול הרע הבא להכניע את האדם והנה גם מהרהורים אלו יצא שפע ותיקון בסוד נזלו סוד נזל שהוא נקרא השפע היורד מנקודת העליון בסוד מזל מפני גילוי אור הבורא התברך שמתגלה לנברא שעשה יגיעה גדולה לצאת מסבך האגוהיזם והאנכיות בעל מנת להשפיע נחת רוח למלך והנה מי שמאיר פנים לתיקון הברית זוכה שיאירו לו פני השם התברך וזה יציאה מגלות לגאולה אכן גם בפרט וגם בכלל.
זה סיני מפני הויה אלקי ישראל:
זה הכונה ליסוד שנקרא זה שבתחילה היה שנוא ומרוחק בתוך הקליפות והנה סיני מלשון נס ר”ת ניסתר סמויי מהעין ולאחר עבודה ויגיעה בקודש מתגלים פני האל ביציאה מהסתר לגילוי ואז נראה הנס מלשון סיני ועוד שהר סיני נקרא נקודת חורב – הר חורב כי שם מקום הבחירה והתיקון להרחבת הלב באור פני המלך כאשר הנה :חורב אותיות בוחר – רחב – חרב – מה אני בוחר להרחיב את הכלי שלי שהוא הרצון בקדושה או להחריב את הכלי שלי בסוד הרצון לקבל לעצמי שאז יתוקן בחינת עגל הזהב בבחירה נכונה בלהשפיע נחת רוח לבורא ואז זה היסוד שהיה למטה (סיני)יעלה מעלה בסוד מפני הויה אלקי ישראל.
בימי שמגר בן ענת בימי יעל חדלו ארחות:
והנה שמגר בסוד המילה – שם גר – שאלו הם המוחין בעליונים חב”ד הנקראים ג”ר או בראשי התיבות ג” ראשונות שאלו הם ג ספירות ראשונות שבמדרגת הראש בסוד ישראל – לי ראש וכנגדם – בן ענת העולה בסוד ברור פגם הברית הנקרא תיקון בן שהוא תיקון היסוד הקדוש הנקרא בן יקיר לי אפרים והנה אליהו גמאטריה בן שזהו שם המברר במלכות שהיא הנקרא ענת מלשון עניות ואותה יש לתקן בסוד בימי יעל והכונה בזמן עליה כי יעל מסמלת את עלית המלכות לצורך ברור ותיקון מהחיצוניים ואז שבזמן החטא היו ארחות של עבודה זרה ניאוף וזימה ועל ידי יגיעה ותיקון בלב אל לב לב לאלקים תתחיל עליה בסוד בימי יעל שהוא הזמן של עכשיו זמן הברור לגמר התיקון יחדלו האנשים מארחות הניאוף והזימה והתעוררו להבין ולדעת שיש לתקן היסוד הקדוש. והנה שהנברא פוגם בברית הוא מושך הארה גדולה מהמוחין העליונים הנקראים שמגר – וממשיך אותם למטה לכלי של הרצון לקבל לעצמו הנקרא ענת מלשון עניות כי מי שמושך אור גדול ללא כלי ראוי הוא שובר את עצמו ומגלה את מידת הדין עליו ואז הוא נעשה עני מדעת והוא חוטא וזה הזמן שנקרא בימי שמגר בן ענת שממנו תתחיל עליה בסוד בימי יעל שאז משיח בן יוסף מתחיל לתקן את היסוד הקדוש בעל מנת לתקן את ארחות שהם ההרגלים המגונים שבהם נפלנו בית ישראל.
בימי יעל חדלו ארחות והלכי נתיבות ילכו ארחות עקלקלות:
שזה מה שהסברתי למעלה עקב פגם הברית שהלכו ישראל בהרגלים עקלקלות בנתיבות טמאות וחטאו ויצאו ממדרגת הקודש והשם ירחם כי המדובר פה על נקודת אחרית הימים כל הפריצות והזימה והנאוף שיש עכשיו והשם ירחם\ ועכשיו יש שפע גדול וסיוע גדול למי שרוצה להיתקן שזה נירמז בסוד בימי יעל שזה סוד התקופה לפני הגאולה השלמה שאז תהיה סיעתא דשמייא לרוצה להיטהר סוד בימי עליה בימי יעל – אבל כפי שנאמר פה העם לא מתעורר וממשיך בשלו,
חדלו פרזון בישראל חדלו עד שקמתי דבורה שקמתי אם בישראל:
 והנה פרזון סוד קליפת הפרזי מלשון פזור שחטאו ישראל בפזרם את זרעם לבטלה והדברים קשים אך הבורא התברך אל חנון ורחום ארך אפים ורב חסד והנה נשלחה ממרומים רוח איתנה בבחינת דבורה הנביאה סוד אמא עילאה מידת הבינה סוד הרחמים כאם המרחמת על הבנים והנה דבורה מלשון דבור והוא מלשון כעס וחימה כאשר אמירה היא סוד רחמים וכנגדה דבור קשה ויש ללמוד ההקשרים והנה נאמר על שדבורה החלה את תהליך השקום לעם ישראל אמנם עם ישראל לא במצב טוב אבל דבורה היא מצד המלכות שדרכה מתחיל הברור כי עם ישראל במצב של דין ולכן לא בא שופט מצד הזכר אלה מצד הנקבה לשעתה כפי שהסברנו למעלה והנה עוד רמז חשוב ללמוד וללמד שיש להתקשר בזכות דבורה אימינו היקרה מפז שנילחמה על נצוצי הקודש של עם ישראל שיצאו לבטלה ולכן שירה זו מיועדת לכל בן ובת ישראל ובפרט שירה זו מיועדת למשיח בן יוסף האמור לעשות את העבודה הכבדה במאוד למען בית ישראל ויש לכוון בשירה זו להמשיך כח ואהבה למשיח בן יוסף הנמצא תחת עול החיצוניים ויש להתפלל עליו בזכות דבורה אמנו על ידי השירה הזו בעל מנת לעורר רחמי שמים לפני הבורא התברך שרק גדולתו ואהבתו אותנו תציל אותנו מהגלות המר ברחמים ויש לתת הודייה גדולה לאבינו מלכנו שאין עוד מלבדו התברך.
יבחר אלהים חדשים אז לחם שערים מגן עם יראה ורמח בארבעים אלף בישראל:
והנה החצוניים מתאחזים בישראל עקב חטאים כי לא הנחש ממית אלה החטא ממית – וישראל בחרו באלהים אחרים לאגוהיזם של עצמם ועזבו מקור מים חיים והשם ירחם בזה שבחרו באלהים חדשים והמבין יבין – ואז בחטאים נתנו כח לחצוניים שאלו הנקראים : לחם שערים שלחם הוא סוד הרצון והמה בחרו ברצון לקבל לעצמינו סוד לחם שערים מצד הטומאה ולא לחם קודש בסוד רצון להשפיע נחת רוח לבורא אלה הבחירה היום באלהים אחרים אלהים חדשים כי יותר נח לנו היום לעבוד אלהים אחרים מאשר לעבוד את הבורא כי זה טוב לאנכיות שלנו לקליפה מלשון קל-יפה שאנחנו טוב לנו עם הקל והיפה ולכן שהבורא התברך ירחם על כולנו אמן והנה כל מי ששומר את הברית וכל מי שוצה להיטהר הוא מוגן בסוד מגן עם יראה כי זוכה ליראת שמים בשמירת היסוד הקדוש ואז רמח נהיה כלי מלחמה לישראל בסוד רמ”ח אברים שהם מצוות עשה מלב בנברא לבורא התברך ואז הוא מוגן ממצוות לא תעשה כי אם אני עושה לכבוד המלך אז אני יוצא מסכנת לא תעשה וזה סוד מס התיבות של קריאת שמע והנה ידוע ששורש הרע הוא סוד האות מ” העולה בסוד ארבעים ששם מקום תיקון שורש הרע ואלו הם בסוד ארבעים אלף בישראל שידוע שהאלף כנגד החכמה שהיא נקודת האמונה שבנבראים וכנגדה סוד ארבעים העולה כתיקון לשורש הרע בסוד ארבעים יום ולילה – ארבעים ימי המרגלים וכו… ויש ללמוד פנימיות תורה להבין דבר מתוך דבר כי אני לא יכול להאריך יותר מידי כי לא אסיים והדברים נפלאים ביותר
לבי לחוקקי ישראל המתנדבים בעם ברכו הויה:
והנה נאמר לבי עם יוד אחת והכונה כאן לאותם אנשים שבחרו בטוב שבחרו בקודש שבחרו באמונה והנה נאמר וייצר השם אלקים את האדם אם ב יודין ויש להבין אלו הנאמנים למלך נקראים שומרי הברית הנאמנים בסוד מחוקקים שהולכים בדרך היושר והחוק
ולעומתם שומר הברית משיח בן אפרים הנקרא כמחוקק לבין רגליו של משיח בן דוד והדברים עצומים – ואלו הם המתנדבים שהם המוסרים לנדב את נפשם למען הגאולה למען עם ישראל אלו האנשים המצדיקים את דרך השם בהסתר כבגלוי והם פשוטים בתוך העם ללא געת גדולה אלה פועלים באהבה מהלב ברכו את הויה הללו הללו הללו הללו את השם…………….”.
רכבי אתנות צחרות ישבי על מדין והלכי על דרך שיחו:
רכבי אתנות = אלו הם הצדיקים הגוברים על קליפת החמור והאתון מצד החסד מקו ימין בסוד צחרות – צבע לבן – סוד משיח על חמור לבן כאשר חמור מלשון חומר סוד הרצון לקבל החומריות שמרחיקה האדם מצד הקדושה והטהרה ולעומתם קו שמאל מידת הדין סוד מדין מצד הדין –  שאלה הם הצדיקים שנילחמים על קליפת הדמיון מלשון מדין סוד דמיון ומכניעים את הרגש והבקורת והמדע שבעולם הזה לטובת האמונה מעל הדעת ששם מקום הדמיון החוצץ בין האדם לבוראו ומונע השפע וכאשר הצדיק פועל באמונה מעל הדעת הוא גובר ומכניע את קליפת מדין בסוד גדעון ירבעל שגדעון בא מלשון המילה גדע עון שגדע את עון מדין דמיון מהשורש אלו הם הצדיקים שמוסרים נפשם והם נקראים הלכי על בסוד  האמונה על” הדעת – אלו הם הצדיקים שהם עם שיח לשם התברך ומדברים על דרכו הנאהבת והאהובה של הבורא התברך והם סובלי חולאים וייסורים גדולים ובראשם משיח המוסיף את תיקון שורש הרע בסוד האות – מ – לשיח בבחינת מ-שיח בן יוסף ויש להבין כי כך קורה עכשיו והלימוד נכון לעכשיו כי השירה הזו נכתבה לזמן הגאולה כפי שהתחילה השירה ביום ההוא לאמור – ולא לשכוח שהכל נכתב בעל מנת שנילמד ונלמד את עבודת הברור לתיקון.
מקול מחצצים בין משאבים שם יתנו צדקות הויה צדקת פרזונו בישראל:
והנה קול השירה קול הקדושה מפרידה החיצוניים מישראל וגורמת שיהיה חוצץ בין קודש לחול בסוד הרקיע שהוא העיקר והוא היסוד הקדוש הוא המבדיל בין מים למים הוא המבדיל בין הרצון לקבל – ארץ לרצון להשפיע שמים הוא המבדיל בין נתינה לקבלה וכשיש שירה וטהרה בשמירת היסוד הקדוש בא החוצצ שהוא שומר ישראל להפריד הקודש מהחול ואז נתנים המשאבים והיכולות לבית ישראל ואז נשאבים הצדקות כשפע טל אורות טליך למלכות ובית מואב ששאבו הניצוצות לעצמם נכנעים לפני הקדושה ואז כל הצדקות וכל החסדים מתקנים הפיזור ומחזירים את כל ניצוצות הקדושה שנפלו בזמן פגם הברית חזרה אל שורשם בסוד – “חיל בלע ויקאנו” שאז הקליפה מקיאה את כל אשר בלעה חזרה לנקודת הקודש סוד צדקות הויה.
אז ירדו לשערים עם הויה:
אז ישיר משה סוד אז גמר התיקון כי רק אז יתוקן היסוד הקדוש ותבוא הגאולה השלמה ב”ה התברך ורחמיו והנה יפתחו השערים שהיו סתומים מחטא אדם הראשון ועד היום והתגלה השפע במלכות בסוד דבורה שתתגלה השירה והשירים מלשון שערים מלשון עשירים שיבוא השפע לעם ישראל סוד מנוחת היום של האלף השביעי בעזר השם וברחמיו עלינו והנה נאמר לדבורה מיד:
עורי עורי דבורה עורי עורי דברי שיר :
והנה נאמר 4 פעמים עורי – כנגד תיקון 4 יסודות הבריאה – 4 רוחות השמים – 4 בחינות דומם צומח חי מדבר – 4 בחינות הרצון לתיקון הרצון בסוד שם 4 אותיות הויה כסידרם מצד תיקון הרצון לקבל בעל מנת לקבל שיהיה רצון לקבל בעל מנת לעשות נחת רוח לבורא  = שזה תיקון הנבראים מלמטה למעלה כי האור הוא מצד השלמות והחסרון בא רק מצד הנבראים ולכן יש לתקן את הרע והרשע שבנו שהוא הרצון העצמי המפריד אותי מנקודת הבורא שבי והנה: עורי עורי דבורה שאלו הם 2 בחינות תיקון המלכות וכנגדם 2 בחינות עורי עורי של הנשמה עם הנפש שהאמצעי שמחבר הינהם הוא הנקרא רוח האלקים בסוד דברי שיר – מדהים.
קום ברק ושבה שביך בן אבינעם:
קום למדרגה שלמה משיח בן יוסף בסוד הקרב הסתיים בסוד ברק בן נועם הבורא אבינעם שאז התגלה אור הבורא ביסוד הקדוש בסוד הכלי המתוקן בסוד והמשכילים יזהירו כזהר הרקיע והנה משכילים אותיות יש-כלים להשראת השכינה שהיתה עד היום בשבי החיצוניים ועכשיו אבדה חזרה לבעליה בעל מנת להודות ולשבח את מלך המלכים שאין עוד מלבדו שהוא התברך העיקר לכבודו.
אז ירד שריד לאדירים עם הויה ירד לי בגבורים:
והנה האדירים אלוהם אנשי האמונה שמאדירים את גדלותו של הבורא התברך שאז ירד השפע כראוי להזין פני צמא שמשתוקק לחיים והוא הנקרא עם הויה שהם הצדיקים הנקראים הגיבורים והנה גיבור אותיות גובר על יצרו תיקון היסוד הקדוש במסירות.
מני אפרים שרשם בעמלק:
ואלו הם בני יוסף היוצאים למלחמה על קדושת היסוד הנלחמים בעמלק עד כלות בסוד זכור את אשר עשה לך עמלך שקרר את דרכך עכשיו אל תשאיר ממנו זכר תגדע אותו מהשורש בסוד יהושוע בן נון הבא מאפרים לגמר תיקון עמלק שבא ללוק את ישראל.
אחריך בנימין בעממיך מני מכיר ירדו מחקקים:
והנה אחרי אפרים בא בנה השני של רחל בנימין מצד החסד להכניע את החצוניים ואיתו בא שבט מנשה בסוד מכיר שהוא צאצא של בית יוסף,
ומזבולן משכים בשבט ספר:
שבט זבולון שהוא אחראי על המשכת כח הגבורה ליסוד הקדוש להוציא הזבל מהבית הקדוש להוציא ההבלים לקדושה וטהרה. ששבט סופר סוד הספר הנקר המלכות המלמד את הלומד והנותן כח בעט למתגבר על יצרו נתינת מודעות עצמית לתודעת אמת.
ושרי ביששכר עם דבורה ויששכר כן ברק בעמק שלח ברגליו:
והנה יששכר מלשון יש שכר בתורה הקדושה שהצטרף לדבורה הנביאה במלחמת נגד הס”א כאשר שרי מלשון משורר סוד השירה סוד מזמור שיר להכרתת הקליפות והנה יששכר הוא היסוד העליון המשפיע ליסוד התחתון שהוא עולה בסוד משיח בן יוסף סוד ברק בן אבינעם  שירד לתקן את היסוד הקדוש תיקון הברית שזה סוד בעמק שלח רגליו סוד שירד לעומקה של תורה בעל מנת למסור נפשו בעבור היסוד הקדוש לשנות הרגליו בסוד רגליו .
בפלגות ראובן גדולים חקקי לב :
הנה ראובן הוא סוד ראו בן סוד החסדים והנה ראובן לא השתתף מיד במלחמה ונקרא כאן בסוד פלגות שהיה פלוג ולא מחובר והכונה שהמלחמה התחילה בגבורות במקום שתתחיל בחסדים כי החסדים הם סוד ההשפעה הנקראים גדולים הממתיקין הדין שבלב אך המלחמה התחילה בגבורות ולא בחסדים והנה מיד נאמר :
למה ישבת בין המשפתים לשמע שרקות עדרים לפלגות ראובן גדולים חקרי לב:
המשפתים הם השפתים סוד שפה גמאטריה שכינה וכאן באה טענה למה החסדים באו בעיכוב  למה המלחמה לא התחילה בחסדים, למה לא ניתן מקום לתיקון הפנימיות עם עזרת החסדים לעזרת הגבורות  – וכאן הכונה מדברת בסוד כמוס וראו נפלאות תמים שכאשר משיח בן יוסף מתחיל את המילחמה בס”א הוא לבד וזה סוד שכתוב בתורה בסוד – “ויבוא יוסף לעשות מלאכתו בבית ואין איש עימו” ואיש בתורה נקרא צדיק ולכן שיוסף שהוא משיח בא לברר את יסוד אדם הראשון לתיקון הברית לגאולה הוא היה  לבד במצרים והוא היה לבד ולא היה איש עמו בלב בסוד בבית  לעזור לו להכניע את הס”א בסוד אשת פוטיפר ולכן יצאו ממנו 10 טיפות ולכן לא הושלם גמר התיקון  וכאן אנחנו צריכים ללמוד כי יש בודדים בעם ישראל שיש להם את היכולת לשמור את הברית כי תיקון זה הוא לא פשוט ולא קל ולכן בשלב שמשיח בן יוסף נילחם בס”א הוא לבד וחסר לו חסדים מצד בני ישראל שרדומים מראית נקודת האמת וזה הלימוד שלנו להתפלל על משיח להתפלל על שומרי הברית שזכותם תגן על כולנו ולא להקל ראש וזה התובנה שיש להבין וראובן עמד בצד היה בפילוג בסוד לפלגות ראובן שעדין לא התחברו החסדים כראוי ואיתו גם שבט דן שנאמר:
גלעד בעבר הירדן שכן ודן למה יגור אניות אשר ישב לחוף ימים ועל מפרציו ישכון:
שבט דן היה נד (זז) ממקום למקום והוא בא מחצוניות הקדושה ולא בא לעזור במילחמה זו ואיתו גם שבט אשר לא הצטרף למלחמה כי גם הוא מצד החיצוניות והנה יש להתבונן כמה כח יש לעם ישראל שהם יחד ויש להתפלל שבזמן שהיום משיח בן יוסף מוסר את נפשו עלינו להתאחד בעל מנת  לתת כח ליסוד להיתקן ברחמי הבורא על עמו ישראל.
זבולון עם חרף נפשו למות ונפתלי על מרומי שדה באו מלכים נלחמו אז נלחמו מלכי כנען:
זבולון ונפתלי הם הראשונים לצאת למלחמה והנה זבולון הוא מלשון זבל און סוד הוצאת ניצוצות  הקדושה שנפלו עקב זרע לבטלה כאשר זבולון מלשון  בו ז”ל זרע לבטלה ונפתלי כאילה שלוחה מהיר וחד בעל מנת להזדרז ולגמור את התיקון המיוחל מלשון נפת צופים לתיקון נפתלי מלשון נפלתי סוד תיקון היסוד בשורשו ואז התעוררו המלכים מצד הס”א ואלהם הצטרפו מלכי כנען מצד הרע במלחמת האור והחושך וכך יהיה בגמר התיקון ממש עכשיו ויש לשים לב כי השבטים הם תודעות בתוך כל אדם ואדם כי אם אדם הוא עולם ומלואו אז כנגדו כל המציאות בנפשו ויש ללמוד ולהתפתח רוחנית בעל מנת להבין אך להילחם בגמר התיקון כראוי ויש לרכוש מודעות עצמית גדולה בסוד דע את אלקי אביך ועבדהו ואם אני לא יודע את השם אך אוכל לעבדו?
בתענך על מי מגידו בצע כסף לא לקחו :
והנה בתענך סוד המלכות שהיא דלה ועניה מאור כי חטאה לבורא והנה בת – ענך – כי מי מגידו הם מי היסוד הקדוש שממנו יונקים החצוניים כי רוצים לגזול את טיפת הברית רק לעצמם ובזה להרחיק את היהודי משורשו וכל רצונה של השיפכה היא לגבור על הגבירה והנה מגידו בסוד היסוד שעומד תחת החצוניים בסוד היסוד שהוא גומל דלים והנה מלכי כנען סוד הס”א נילחמו בישראל בהתנדבות ללא כל רצון לקבל מססרא ויבין כסף אלה עשו זאת משנאת החינם שיש לאומות העולם על ישראל וכך יהיה גם גמר התיקון ממש עכשיו שהתאחדו האויבים עלינו כי הם שונאים אותנו בסוד שונא עשיו ליעקוב  ואלו הם צבאות עשיו שהם 400 כתות מלאכי הס”א שמסרו את נפשם להכניע את בני ישראל והם התנדבו ללא כל רצון לקבל שכר על עבודתם אלה באו מבחירה מתןך שנאה והנה עלינו בתיקונינו לעשות בדיוק להיפך מהם וזה סוד המלחמה בחיצוניים שקודם כל עלינו להתנדב בבחירה חפשית לעשות את רצון אבינו שבשמים בבחירה מהלב ובנוסף לזה לתקן השנאת חינם בסוד אהבת חינם וראו נפלאות תמים.
מן שמים נלחמו הכוכבים ממסלותם נלחמו עם סיסרא נחל קישון גרפם נחל קדומים נחל קישון :
ידוע שלכל נשמה יש את מסלולה והנה משמים נלחמו הס”א בישראל מלחמת הטוב כנגד הרע שהיא בעצם מלחמת הלב והנה מן השמים שהיה מאבק על יסוד ההשפעה שהס”א רוצה השפע לעצמה והקדושה אמורה לקבל את השפע לצידה והמלחמה היא בעליונים ובתחתונים כפי שידוע שאדם לא נוקף אצבעו מלמטה אלה עם הוכרז עליו מלמעלה  והנה נחל קישון גרפם בסוד פגרם אותיות גרפם שהקדושה מנצחת והס”א נהיהים כפגרים למאכל העורבים כמעשה אליהו הנביא עם נביאי הבעל.
והנה נחל קדומים = כח הנשמה
והנה נחל קישון = כח הנפש
וברוח האל קבלו ישראל כוחם מנקודת אמא עילאה מקום הנשמה לגבור על אויבהם כראוי השבח לאל .
תדרכי נפשי עז:
והנה אין כח למלכות להילחם לבדה כי אין לה מגרמא כלום אלה מה שמשפיע לה היסוד הקדוש והמלכות היא בחינת הנפש האמורה לצאת בגבורה ועוז שזוהי מסירות הנפש להתגבר על הרע שבנפש על הרצון העצמי שמפריד אותה מנקודת ההשפעה שהוא בחינת הבורא שבנברא ויש להיות עז פנים ולשבר הקליפה בטהרה וקדושה,
אז הלמו עקבי סוס מדהרות דהרות אביריו:
והנה סוס גמאטריה 126 סוד עון שאז הכניעה המלכות את קדקד הס”א וכל נצוצי הקודש חזרו לשרשם
 והנה דהרו”ת גמאטריה  ב” אורות  סוד הימין והשמאל המתאחדים לגילוי קו האמצעי להכרתת הקליפות וזה סוד שוב – אז ישיר משה סוד הפעימה שבלב התעוררות הלב לקדושה שפעימות הלב הלמו בתוכי בעל מנת לאורר אותי לסיים את תיקון הברית ולהסיר העון סוד הסוס ממני ויש להכניע הסוס ולרכב על גבו ולהכניעו והנה אביר יעקב סוד הצדיק המברר למטה טהשם התברך מושיעו .
אורו מרוז אמר מלאך הויה ארו ארור ישביה כי לא באו לעזרת הויה לעזרת הויה בגבורים:
מרוז הוא שם של מקום שהיה קרוב לשדה הקרב ותושביו לא הצטרפו למלחמת השם באויביו החיצוניים וכאן באה קללת השם עליהם והנה מרוז הוא נקודה בנפש האדם שהיא בסודה מקום השאננות שיש בנבראים והיא לא נותנת לאדם לראות את נקודת האמת ויש מלחמה סביב האדם והוא רואה רק את עצמו ולא עוזר לחברו וזה קליפת האגוהיזם והנה מרוז מלשון זורם שכאשר אנו מנסים לעורר את נקודת הקדושה אצל חברינו הוא אומר עזוב אחי תן לזרום יהיה טוב תעזוב שטויות – וכך גם היום האדם רוצה לזרום ולא לשים לב לנקודת האמת אלה מתחמק מהאמת ולא רוצה להתמודד ולא קל היום והשם ירחם כי עלינו לעורר רחמים על ישראל ולדון לקו זכות את כולם והשם יצילינו מבחינת מרוז . והנה בתוך ישראל יש חלוקה של מוסרי נפש לבורא שהם מעטים והם הנקראים גיבורים ולעומתם ובכלל שאר ישראל שהם שאננים בתוך קליפת מרו”ז.
תברך מנשים יעל אשת חבר הקיני מנשים באהל תברך:
והנה מסרה יעל אימינו את נפשה על קידוש השם בערמת על סיסרא כי נינצה בה רוח הקודש וידעה לעשות מעשה נועז מאוד למען בית ישראל למען השם ולכן זכתה לברכה גדולה על מסירות נפשה שזכתה לעלות את השכינה בסוד יעל מלשון עליה רוחנית לכלל ישראל והנה יעל מבחינת קין ובזה תיקנה תיקון גדול לישראל מלשון חבר הקיני ובזה סודות עצומים שלא האריך כאן.
מים שאל חלב נתנה בספל אדירים הקריבה חמאה:
וסיסרא בסוד הקליפה שרוצה מים שהם חסדים למיתוק דינה וכך יעל מפתה את הקליפה סיסרא ומביאה לא חלב סוד חכמת לב ראשי תיבות חלב והיא השתמשה בספל אדירים והכונה שזה נקרא כלי של הגבורות להוצאת כל הפסולת והקליפות מהקדושה כאשר ספל מחלשון פסול והדברים גדולים מני עד והנה הקריבה יעל את נפשה למען השם וישראל בסוד חמאה – שחמאה גמאטריה
דן – 54 חמאה – דן – ובזה מסרה את נפשה להביא דין על קליפת סיסרא והנה:
ידה ליתד תשלחנה וימינה להלמות עמלים והלמה סיסרא מחקה ראשו ומחצה וחלפה רקתו בין רגליה כרע נפל שכב בין רגליה כרע נפל  באשר כרע שם נפל שדוד:
ידה ליתד סוד יד שמאל מקום הגבורות להכנעת היסות הנקרא יתד האדם והנה יתד סוד השם דתי שאלו הם 3 הספירות של קו האמצעי בסוד הקודש העולים כנגד ראשי תיבות – דעת תפארת יסוד והנה בשמאל מכניעים את הקליפה ובימין מאבידים את הקליפה שלא תחזור לעולמים בה” וכך יהיה שיעל היא נקודת ההתגברות הנפש האדם המוסר את נפשו לשמירת הברית וכשהו מתגבר על הנקבה שבו מצד הס”א הוא בבחינת מלכות של קדושה כי הוא מתחיל לעלות בסוד יעל שבתוכי נקודת הרצון להשפיע שבתוכי הנקראת יע”ל והנה הצדיק עומל בסוד ר”ת על מנת לתת להשפיע וזה עינין להלמות עמלים מלחמת הצדיק ברע – ערלת היסוד ולכן מחקה ראשו והוציא את נצוצות הקדושה שבראש הנחש וכנגדו הסירה יעל את כל בחינות הרצונות לקבל שברע בסוד רקתו שהשאירה אותו ריק מתוכן כנשל הנחש שאובד מן הארץ סוד ביטול הרצון לקבל שורש הרע מהדם בפנימיותו והנה כך עלינו לנהוג במלחמת הטוב כנגד הרע שהיא מלחמת הלב לגאולה הקרובה וזאת יעשה בחינת יעל שבתוך משיח בן יוסף שלא מספיק הוא סובל ייסורים הוא מתגבר בכח האמונה תוך כדי סבלו להנכניע את הרע שבו למען הכלל למען קדוש השם התברך לגאולה שלמה והנה נאמר על נפילת הס”א 3 פעמים נאמר נפל נפל נפל לברור הרע בסוד בילע המות לנצח ומחה הויה דמעה מעל כל בנים מעל כל פנים ואז הרע חזר לשורשו.
בעד החלון נשקפה ותיבב אם סיסרא בעד האשנב מדוע בשש רכבו לבוא מדוע אחרו פעמי מרכבותיו:
אם סיסרא היא שורש פתנים מלכות הס”א שהציצה בעד החלון ורצתה לינוק את האור והקדושה מפתח היסוד הקדוש והנה היא התחילה לבכות וליבב על הפסדה בעד האשנב אותיות אש בן שהוא בחינת ברור המלכות סוד אליהו הנביא גמאטריה בן המצטרף למשיח בן יוסף במלחמתו בעד החצוניים והנה בשש רכבו שזהו גמר תיקון עגל הזהב בסוד בשש משה לרדת מההר וזה תיקון האיחור שנעשה כן אז גם היום שאז תבוא מפלתה של הס”א בקרוב ברחמי שמים,
חכמות שרותיה תענינה אף היא תשיב אמריה לה הלא ימצאו יחלקו שלל רחם רחמתים לראש גבר שלל צבעים לסיסרא שלל צבעים רקמה צבע רקמתים לצוארי שלל:
והנה בזמן שמלכות אם הס”א מיבבת ובוכה באים נערותיה ומנסים לנחם אותה כי יש בליבם של הרשעים אולי תיקוה שהם יצליחו שוב להכניע את ישראל ולינוק מהם את דעת הקדושה והם היו רגילים לינוק מהרחם בעוד התינוק אותיות תיקון מחל את דרכו והנה רוח הקודש צווחת ואומרת די עד כאן ניגמר ומספיק כאשר הקליפה עדין ממשיכה בשלה ואומרת ומיחלת לשלל צבעים רקמה כאשר רקמה אותיות מקרה שזה היה יניקת הס”א מהיהודי שהיתה באה השפחה הטמאה ליהודי ואומרת לו עזוב אמונה הכל מקרה הנה כך הוכחות עזוב אמונה הנה כך מקרה – מי הבורא אשר תשמע בקולו אומרת השיפחה מה עבודת האמונה לך אומרת הקליפה אכול שתה שגול כי החיים קצרים תהנה מה אתה עכשיו הולך באמונה מעל הדעת ומונע מעצמך תענוג לרצון לקבל לעצמך בשביל מה אתה צריך להיות באמונה להתגבר ולא להינות בכלל  והנה על היהודי להיות עז כנמר קל כנשר להכניע את הקליפה בסוד כל מה שקל ויפה רק חצוניות על היהודי היום להיכנס פנימה אל תוך הנהר הבא מעדן להשקות את גן האמונה גן הקדושה והטהרה יש למסור נפש ויש ללמוד פנימיות תורה כאשר אומר דוד המלך זצק”ל: “אל תהיו כסוס כפרד אין הבין” והנה אם נקח את המילה פרדס ראשי תיבות פשט רמז דרש סוד ונוריד את הסוד שהוא לימוד פנימיות תורה נשאר כמו פרד אין הבין כי אומר הארי הקדוש שמי שלא לומד את פנימיות התורה לא יגמור תיקון ויש להתבונן ולא לשמוע לאף אדם שמנסה למנו את לימוד הפנימיות מהנברא  
כן יאבדו כל אויביך הויה ואהביו כצאת השמש בגבורתו ותשקט הארץ ארבעים שנה:
ישראל נושע בהויה שאין עוד מלבדו והנה תוקן שורש הרע בסוד 40 סוד האות (מ) תיקון המלכות תיקון המחשבה כי כולם המחשבה התבררו וזהו תם ונישלם בחינת שירת דבורה כך תתבצע הגאולה
אחים ואחיות יקרים דבורה הנביאה היא מעבר המסלול מחול לקודש וממנה מתחיל משיח בן יוסף להיושע קראו והפנימו כי השם לא תיקצר והדברים גדולים למדו פנימיות תורה בעל מנת לעשות נחת רוח לשם – יש לציין שנעזרתי בכתביו של הצדיק: רבי משה דוד ואלי זצק”ל זכותו יגן עלינו מתוך ספר עתיק ישן נושן המאיר ומחייה המתים – כי ללא פתחיו היו הדברים סתומים ומצד השתדלותי מהלב בעל מנת לעשות נחת רוח לבורא התברך זכיתי לרזין גניזין ממעמקי אור פני מלך חיים שגם זוהי בחינת קטונתי מכל החסדים כאשר הכל מתנת חינם מהבורא התברך אל אחד יחיד ומיוחד אדון הכל –  כי לישועתו קיוינו וצפינו כל היום – באהבה ממני צו-אקה גדעון

3 thoughts on “סוד שירת דבורה ומשיח”

  1. אור הגיב:

    שה’ יעזור שהכל למשיח ולנצח

  2. אבנר סודרי הגיב:

    שלום רב לך.
    קראתי את מאמרך בעיון רב.
    גם ר׳ משה אדהאן ( מאה 17 במקנס מרוקו) בשירו ״אל אדון ברצותו לטהרנו״ וגם ר׳ דוד חסין ( מאה 18 במקנס מרוקו) בשירו ״אפתח פי היום בשפה נעימה״, מציינים את נס דבורה וברק בן אבינועם בהקשר של ברית המילה. מאמרך אכן מפרט בהרחבה את ההקשר. בפניתי זו אליך בבקשה, התוכל לצייד אתי במקורות ההקשר הזה. איפה במפרשים, איפה בתלמוד ואיפה בזוהר.
    בעבודה שאני עושה של שני הפייטנים ארצה לפרט המקורות. גם אני אשמח לפרט את המאמר שלך אם פורסם באיזה שהוא neספר.
    מודה לך ביותר.
    אבנר סודרי
    טל : 33620790728+ ווטסאפ

    1. עינא פקיחא עינא פקיחא הגיב:

      אני מאמין שתמצא הכל בגוגל, מלבד כל המקורות שציינתי במאמר, אין לי הרבה זמן לחפש עכשיו מקורות, תנסה אחי, תדבר אם הרב אורי חנניה אל נקווה, תמצא אותו ביוטיוב, הוא בקיא בפיוטים מעדת מרוקו, בהצלחה אח יקר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *