דירוג האשכול:
  • 0 הצבעות - 0 ממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
עדכון מס 10: ג״ אלול תשע״ו: משיח והחליל,
09-07-2016, 11:05 PM (הודעה זו נערכה לאחרונה: 09-08-2016 על ידי 03:05 AM עינא פקיחא.)
הודעה: #1
עדכון מס 10: ג״ אלול תשע״ו: משיח והחליל,
בס״ד

מימד הניגון בעולם העליון מסמל את גן הנון, מקום עדן החכמה שבלב, אבותנו הקדושים שהיו רועים את הצאן, היה באמתחתם מטה וחליל, והנה שעלה משה רבינו להר סיני בהתגלות הסנה הבוער, שאל אותו הקב״ה, משה, מה זה בידך, ויאמר מטה, והנה משה ע״ה מסמל את כח המודעות שבאדם, מטה מסמל את כח הבחירה, אם מעלה באמונה מעל הדעת? או וישלכהו ארצה, מטה בחשיבות, שמביא גילוי של דין ונחש, לרצון לקבל לעצמו, מה זה בידך? משמע, מה זה בידך לעשות?, והנה כוונת הלב היא חליל הרועים, והרצון הוא המטה, כאשר מ״ה גמאטריה אדם, להיות אדם או בהמה, זה בידך, כאשר הידים מסמלות עשיה. שמגיע מקרה לא צודק ברוחו של האדם, בבחינת צדיק ורע לו, האדם כאוב, לאורך זמן לא קל לקבל בנפשנו חוסר צדק, זהו נסיון שבא לאמן את האדם להתבטלות להשם,  

אומר דוד המלך ע״ה: דום להשם והתחולל לו, אל תתחר במצליח דרכו, באיש עושה מזימות,

דום להשם: המתן לישועתו של הבורא בחייך, מתוך אמונה מעבר להגיון, מקום הדממה, מלשון דם מ״ה, כאשר הדם הוא הנפש, מ״ה הוא האדם. ובזאת, נחוצה הדממה המשתקת את החלל הפנוי מאור, בבחינת והתחולל,

והתחולל לו: בבחינת התגברות על היצר, סוד החליל,

מראות שמים ליל ג״ אלול תשע״ו:
במראות השמים זכיתי לראות את משיח בן יוסף, במצב של שכיבה, המסמלת קטנות מוחין, כשצפיתי באיש מהצד חשתי כאב, אין ספק שזוהי רק תחושה, בעל מנת להבין את מצבו של בחיר ה״, ביחס למצב הדור בהוה הקיים, לפתע הגיע ענן גדול של אור, בצבע ירוק זרחן, הנע בסיבובי נגה, כספירלה, ענן האור היה מעל משיח בן יוסף, והנה מתוך הענן יצא חליל רועים, מעץ חום, כאשר משיח מושיט את ידו לעבר חליל הרועים, והקצתי,

מצבו של משיח בן יוסף תשע״ו:
שהאדם נמצא תחת קושי בהתמודדות חייו, עליו ללמוד לחלל, בכלי הנגון הנקרא חליל, רועה הצאן היה ברוב יומו, מתעסק עם הבהמות, במצב שכזה, יש חשש, שהאדם לא יגיע להשוואת צורה עם סביבתו, מטרת החליל היא לתת לאדם מקום לעליה רוחנית, בכח הניגון יש אפשרות לצאת מבחינת בהמה לבחינת אדם, החליל הוא רק אמצעי, להזכיר לאדם, לא לחלל את נפשו, הסביבה של האדם היא כח, הסביבה מדבקת, ולכן חליל הרועים מקשר את הלב אל הלב, חליל הרועים הוא תזכורת, לשמר את קשר היראה והאהבה עם המלך, הקב״ה יתברך.

עץ מלשון עיצה, משיח מקבל עיצה משמים בעל מנת לחזקו, חליל מעץ חום, כסימן להתגברות על החומר, החליל מסמל את היסוד, שבהתמודדות עם החסרונות, שאלו הם נקבי החסרון שבכלי החליל, זוכה הצדיק לפרוט ולפרט את כאביו, ברוח התפילה, ההתבודדות והאמונה לכבוד שם שמים, הצדיק שיודע לפרוט על מיתרי כלי החליל, בנשיפת רוח פיו, זוכה לנגן ולהמיר את הדין לרחמים, ובכך זוכה היסוד להמתיק את דינו, כאשר ידוע, שיסורים יש להם זמן קצוב, כאשר נשיפת רוח לכלי החליל מסמלת את כח ההשפעה, כאשר למדנו, שמשיח בן יוסף הוא בבחינת פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה, עבוודתו של בן יוסף היא להשפיע בעל מנת להשפיע נחת רוח לבוראו, לעומת זאת משיח בן דוד מסמל את הרצון לקבל בעל מנת להשפיע, 

שהצדיק אומר לא לתאוה, הוא מצומצם מהנאה, במצב שכזה שם הצדיק מסך, הוא דוחה את התאווה הרגעית, בעבור בניית כלי ליראת שמים, למרות צמצומו בהנאה לאורך זמן, משימתו של הצדיק היא להשפיע ולתת למרות צמצומו, אלו הם ב״ המהלכים לתיקון ברית האהבה, כח המסך, יראת הרוממות, הנקרא משיח בן יוסף, תפקידו להמתיק את דין המלכות,

מסך ראשי תיבות:
מ = מחילה
ס = סליחה
כ = כפרה
 

משיח בן יוסף הוא במצב של דין, במצב שכזה יש לשמור על דממת אלחוט, על הצדיק להשתיק ולהשקיט את הנפש הסוערת שבקרבו ובכך עליו לקבל את הדין באמונה, הצדיק מצדיק עליו את הדין וסופג מבלי להגיב. ובכך זוכה הצדיק למידת ההתבטלות לרצון האלוקי, וזוכה למרות הקושי הכמעט בלתי נסבל לקשר פנימי עם ה' - בקול דממה דקה.

הקול האלוקי בוקע מתוכו דווקא מתוך דקות הקול הנשמע בתוכו. למה הדבר דומה, להרגש פנימי בזמן סכנה, ישנו איזה קול פנימי המתריע את האדם בפני סכנה העומדת להתרחש, הוא מרגיש זאת בחוש מבלי לדעת בשכל, ואז מפנה את מבטו בכך שהוא מזהה, שהוא בסכנה ומציל את נפשו בזמן,

הודו לה״ כי טוב, כי לעולם חסדו, בברכה, שנזכה לעשות לשם שמים, אלינור הכהן.
מצא את כל ההודעות של משתמש זה


קפיצה לפורום:


משתמשים שצופים באשכול זה: 1 אורחים