דירוג האשכול:
  • 0 הצבעות - 0 ממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
עדכון מס 16: משיח ואברהם אבינו
10-29-2023, 08:38 AM (הודעה זו נערכה לאחרונה: 02-14-2024 על ידי 06:16 AM עינא פקיחא.)
הודעה: #1
עדכון מס 16: משיח ואברהם אבינו
מראות השמים ליום ג״ חשוון תשפ״ד

אומר עמוס הנביא פרק ה״ - הוי המתאוים את יום ה״, למה לכם את יום ה״, הוא חושך ולא אור, אנחנו רוצים משיח, רוצים חרות, אך לא כולם מעונינים לקשר של דבקות עם הקב״ה, החשבת האהבה ברוח יראת הרוממות בונה הלב


בחסדי ה״ יתברך במראות השמים בחזיון הלילה,
ליבי פוסע בתוך יער בירושלים עיר הקודש, לפתע ליבי רואה שביל עפר, שבכל דפנותיו ישנה צמחיה עבה מלאה עלים ירוקים, בעודי ממשיך בשביל בצידי הימני אני מזהה מבנה עתיק, המראה לא ברור לי וככל שהתקדמתי דרך הצמחיה הסבוכה אני מזהה את מגדל דוד שכולו עטוף בעלים ירוקים,

מגדל דוד נמצא תחת הסתרה, זוהי תודעה רוחנית המלמדת שיש הסתרה ואין עדין גילוי מוחלט של אור בבהירות הדעת, עלה מלשון עליה רוחנית, העלים שעוטפים את מגדל דוד, אלו הם העליות בתודעת משיח שנמצאות תחת הסתר, המשכתי להתקדם בשביל ומולי עומד משיח, משיח בן יוסף, קפאתי במקומי, התרגשות ויראה אחזתני,

מעל משיח עמד תל גבוה ועליו עמדה דמות ענקית שכולה בנוייה בעפר, דמות גבוהה מאוד מכוסה בעפר ואפר, לא הבנתי מה מתרחש, עד שעבר במחשבתי הפסוק אנכי עפר ואפר, זהו אברהם אבינו ע״ה בבחינת אנכי עפר ועפר, ראיתי את פיו ממלמל ומדבר עם משיח,משיח בן יוסף מנסה לעלות לכיון אברהם אבינו ע״ה ולא מצליח, משיח בן יוסף לא מצליח לשמוע את דבריו ומבקש מאברהם אבינו ע״ה סיוע, אברהם אבינו מושיט את ידו למשיח ומסייע לו לעלות מעבר לתל העפר הגבוה ומשיח עומד לצידו והקצתי עם התובנה: שרק בכח ענוה בבחינת עפר ואפר ניתן להכין כלי ראוי לאור, שבכוחו ניתן לטפס מעל כל תל, והנה לא מוזכרת כאן המילה ענוה, היכן היא? שימו לב: 

וַיֹּאמַ֑ר הִנֵּה־נָ֤א הוֹאַ֙לְתִּי֙ לְדַבֵּ֣ר אֶל־אֲדֹנָ֔י וְאָנֹכִ֖י עָפָ֥ר וָאֵֽפֶר׃

הנה נא - גמאטריה 111
אות אלף, הסובבת ומכתרת (כתר) את האדם
 

ואנכי עפר ואפר - גמ״ט 724

אל אדני = אלף למד, אלף דלת נון יוד = גמ״ט 856

והנה 724 - 856 = 132 כאשר 132 גמ״ט ענוה עם הכולל (א)

הואלתי משמע הסכמתי לדבר אומר אברהם ע״ה, כאשר ידוע שהצדיק מבקש את רחמי השם רק שליבו לשם שמים בסוד הואלתי

הוא_לתי מלשון (הוא לת״י), המילה הוא סודה בראשי תיבות: הוא ושמו אחד, זוהי פנייה לשם שמים, השם לת״י הוא שם קדוש הבא מראשי התיבות: לנגדי תמיד יהו_ה, כאן ניתן להבין שהמילה תל בחזיון סודו תמיד להשם

לעניות דעתי הדלה, בחיזיון זה משיח בן יוסף מזכך את כליו לטובת ענוה ושפלות לפני שם שמים, הוא עדין לא יודע שעליו מוטלת המשימה הגדולה מכל, ברגע שכלי הענוה יהיה מוכן יגיע גילוי למשיח שתתחברת בו בחינת חיה עם נשמה, (לידת משיח), שישנה את מצב משיח בפרט, ומצב ישראל בכלל בע״ה רק תפילה

 




הקשר בין אברהם אבינו למשיח

אברהם אבינו הוא איש החסד - 'תיתן אמת ליעקב חסד לאברהם'. בקוראו בשם ה' בכל מקום הוא עושה חסד עם האנושות כולה, בהסיגו לאחור את הערפל האלילי המכסה על האמונה הטהורה, אך חסד לבד לא מספיק לנצח את המלחמה, אי אפשר בכח החסד (קו ימין), בלבד לגאול את עם ישראל, אנו חייבים גם את קו הגבורה את (קו השמאל) להשלמת הקו האמצעי המאזן וזהו תפקידו של משיח בן יוסף, קו שמאל, כאשר: בן יוסף גמאטריה 208 בסוד יצחק
אברהם אבינו - איש החסד
בכל יום אנו מתפללים מגן אברהם, מה פירוש הברכה "מגן אברהם"? וכי איש החסד הגדול זקוק להגנה? תשובה: אי אפשר רק עם חסד להביא גאולה לעולם, צריך הגנה גם על מידת החסד, שלא תתפשט ללא גבול וללא ביקורת, יש זמן שצריך לומר עד כאן, חיבים כח של גבורה ברוח יראת הרוממות לנצח את המלחמה, וזוהי משימתו של משיח בשלב זה שעלה לעמוד לצידו של אברהם בשלב זה של הגאולה,

כולנו מחכים למשיח בכל יום שיבוא, כולנו משתוקקים כבר לראותו במיוחד בזמנים קשים אלו, כל רבני ישראל מודיעים שמשיח כבר כאן ואוטוטו הוא מתגלה, לעניות דעתי ולאור מראות השמים, ליבי מבין שיקח עוד קצת זמן, למרות שבכל יום אצפה לו שיבוא.


מצבו הרוחני של משיח בן יוסף

בחסדי השם זכיתי לראות כטיפה בים, את מצבו של משיח בן יוסף ביחס לגאולתנו, שלב אחר שלב לאורך שנים, משיח כרגע עלה שלב ולצידו עומד ענק החסד אברהם אבינו עליו השלום, הוא העלה את משיח ועומד לצידו, העבודה שמוטלת עכשיו על משיח בן יוסף היא התבטלות מוחלטת, בבחינת עפר ואפר, וענוה להקמת כלי הגבורה והשלמת קו שמאל שבכוחו לחבר את ב״ הקווים ימין ושמאל ולגלות את הקו האמצעי המאזן הנקרא שלום,

זוהי הגבורה שבכוחה להשמיד את הקליפות בשורשם, קליפות עמון ועוג שהם ישמעל ועמלק ימח שמם וזכרם, זוהי המדרגה והעבודה שתביא את משיח בן יוסף לגילוי האלוקי שאז תינתן לו חרב הברית להכניע את האוייב, מלחמה להשם בעמלק, כלי המשיח עדין בשלבים, משיח צומח וגדל מיום ליום ביחס למצבו הרוחני של עם ישראל, זה כנגד זה, הוא עדין לא מצליח לשמוע את דבריו של אברהם אבינו ע״ה, הוא עדין לא השלים את הכלי לקבל מידע בדרך שמיעה מהמגיד העליון, המלאך הגואל, אור מתגלה רק בכלי ראוי להשראתו, שיש כלי מתגלה האור וכשיגיע הזמן יש מצב שמשיח בקרוב יזכה לגילוי עיי בורא העולם בע״ה ואז ישיר משה,


הרמח״ל רבי משה חיים לוצאטו ע״ה זכותו יגן עלינו, מנהל הגאולה
ספר תפילה לרמח״ל, תפילה ל״ז
בעלות מלך המשיח לדרגא דקן צפור, יעלו עמו כל תיקונים שתיקנו ישראל בגלות ושם תשרה השכינה על כל אחד כפי עבודתו.אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ מַמְתִּין לְקַן צִפּוֹר לְהִתְעַלּוֹת שָׁם, שֶׁבּוֹ כִּי יִקָּרֵא קַן צִפּוֹר לְפָנֶיךָ וכו', וּמִיָּד לֹא תִקַּח הָאֵם עַל הַבָּנִים, שֶׁהֲרֵי בְּשָׁעָה שֶׁיַּעֲלֶה שָׁם, יַעֲלֶה עִמּוֹ כֹּחַ כָּל הַתִּקּוּנִים שֶׁתִּקְּנוּ יִשְׂרָאֵל בַּגָּלוּת, שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה, וּמִיָּד שֶׁיַּגִּיעַ לְשָׁם תִּהְיֶה הַשְּׁכִינָה שׁוֹרָה עַל כֻּלָּם, עַל כָּל אֶחָד כְּפִי עֲבוֹדָתוֹ, בְּאוֹתוֹ הַזְּמַן והָאֵם רֹבֶצֶת עַל הָאֶפְרֹחִים, וְתֹקֶף הַכֹּל עַל אוֹתָם הַבָּנִים,"לֹא תִקַּח הָאֵם עַל הַבָּנִים" וַדַּאי, שֶׁהֵם אוֹתָם שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים לְיַחֵד יִחוּד שֶׁלְּךָ בֶּאֱמֶת, שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם קָרוֹב יְהוָֹה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאוּהוּ בֶּאֱמֶת. גַּלֵּה אֲמִתְּךָ לַמְיַחֲלִים לָךְ, גַּם כָּל קֹוֶיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ, לָדַעַת שֶׁבֶּאֱמֶת בָּטְחוּ, וְלֹא יְכַזֵּב מִצַּד שֶׁקֶר שֶׁל ס"מ הָרָשָׁע, "וְגַם נֵצַח יִשְׂרָאֵל לֹא יְשַׁקֵּר". לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי ה״

 
תשובה על כך מצאנו בכתבי רבי חיים ויטאל
המלך המשיח יהיה ודאי צדיק נולד מאיש ואשה, ויגדל בצדקתו עד קץ הימין, ויזכה במעשיו לנפש, רוח, נשמה קדושים. ואז ביום ההוא של הקץ, תבוא נשמה של נשמה שלו, הנתונה בגן עדן, ותינתן לאיש הצדיק ההוא, ואז יזכה להיות גואל. והוא על דרך משה רבינו ע"ה, כי היה ילוד אשה, והגדיל מעט מעט עד שהשלים חלק נשמתו".

ביאור הדברים הוא: משיח צידקנו חי וקיים כאן בעולם הזה, אך אין נשמתו הנשגבה נמצאת בגופו בכל עוצמתה, אלא רק חלק ממנה נמצאת בגופו, ואילו עיקר הנשמה שוכנת בעולם העליון בהיכל הנקרא "היכל משיח" או "היכל קן ציפור". נשמתו של משיח בכל עוצמתה תכנס לגופו רק בעת הגאולה.

מסיבה זו יום הגאולה נקרא גם יום לידתו של משיח, כפי שנאמר: "אני היום ילדתיך", שכן למרות שהמשיח נמצא כבר בעולם הזה, מכל מקום יום הגאולה הוא יום לידת נשמתו, בו יורדת נשמתו מ"היכל משיח" או מ"היכל קן ציפור" ונכנסת לגופו של אותו צדיק הראוי להיות משיח, ונחשב הדבר כאילו המשיח נולד מחדש, לפי שעם ירידת נשמתו בשלמותה ינתנו בו כוחות עצומים שלא היו בו עד עתה, והרי הוא כבריאה חדשה.

וכך מובא בזוהר: "וכד תיתי שעתיה וכשתבוא שעתו(, אמר להם הקב"ה: עלי לבוראו בריאה חדשה
דברים דומים כותב גם החתם סופר: "מיום שחרב בית המקדש, מיד נולד אחד הראוי בצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השם יתברך וישלחו, ואז יערה עליו רוחו של משיח הטמון וגנוז למעלה עד בואו".

יתר על כן: כל זמן שנשמתו הנשגבה של המשיח לא נכנסה לתוך גופו בשלמותה, אין לו שום מושג, ידיעה, או הרגשה מיעודו להיות משיח.

וכך מובא בחתם סופר: "בהא דביאת בן דוד, צריך אני להציע הצעה אחת, והיא: כמו שהיה משה רבינו ע"ה, שהיה הגואל הראשון, נזדקן שמונים שנה ולא ידע ולא הרגיש בעצמו שהוא יהיה גואל ישראל, ואפילו כשאמר לו הקב"ה: לכה אשלחך אל פרעה, מכל מקום סירב ולא רצה לקבל על עצמו, כן יהיה, אם ירצה ה', הגואל האחרון... וכאשר מצינו בשאול, אחר שנמשח, באה עליו רוח ממשלה ורוח הקודש אשר מלפנים לא הרגיש בעצמו. כן היה בגואל הראשון וכן יהיה בגואל האחרון. והצדיק הזה בעצמו אינו יודע".

ויסוד הדברים מבואר כבר בכתבי רבי חיים ויטאל: "המשיח... ואז ביום ההוא של הקץ... יזכה להיות גואל... ואז יכיר בעצמו שהוא המשיח".

בספר אור החמה, מפורש גם התהליך שיעבור על המשיח. בפירושו לזוהר, הוא מביא בשם רבי חיים ויטאל, כי מה שכתוב בזוהר שבבוא הגאולה המשיח יתעורר, הכוונה היא, "כאילו מתחילה היה ישן, וכאשר תבוא הנשמה של הנשמה הנשמה בשלמותה(, יתעורר ויתווסף לו כח נבואה... ואז יזכה המשיח לאותה הנשמה ותתגלה בו, ואז יכיר בעצמו שהוא המשיח, מה שלא היה ניכר אם הוא משיח, ועתה יתגלה. אך שאר בני אדם לא יכירוהו... ואחר כך יתגלה המשיח לגמרי ויכירוהו כל ישראל ויתקבצו אליו".

תהליך "התעוררותו" של המשיח, יהיה מלווה בניסים רבים שיתרחשו בעולם, כפי שמובא בזוהר: "בזמן דיתער מלכא משיחא, כמה אתין וניסין אחרניין יתערון בעלמא". פירוש: בזמן שיתעורר המלך המשיח, כמה אותות וניסים אחרים יתרחשו בעולם.

על אותו הרגע, בו נשמתו הנשגבה של המשיח תכנס לגופו בשלמותה, נאמר בישעיה: "ונחה עליו רוח ה', רוח חכמה ובינה, רוח עצה וגבורה, רוח דעת ויראת ה'; והריחו ביראת ה', ולא למראה עיניו ישפוט, ולא למשמע אוזניו יוכיח.. באותו הזמן תהיה מעלתו של המשיח יותר נעלית ויותר נכבדת ממעלת כל הנביאים

חזק חזק ונתחזק אלינור הכהן
מצא את כל ההודעות של משתמש זה


קפיצה לפורום:


משתמשים שצופים באשכול זה: 1 אורחים