דירוג האשכול:
  • 0 הצבעות - 0 ממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
עדכון מס 1 ח" באב תשע"ד (בכי צחוק) ושמחת אמת
08-08-2014, 04:41 AM (הודעה זו נערכה לאחרונה: 08-10-2014 על ידי 03:30 PM עינא פקיחא.)
הודעה: #1
עדכון מס 1 ח" באב תשע"ד (בכי צחוק) ושמחת אמת
בס"ד אומר עמוס הנביא - פרק ה":
הוי המתאוים את יום השם למה לכם את יום השם הוא חושך ולא אור".
אנחנו רוצים משיח רוצים חרות - רוצים חופש - אנחנו רוצים רק את ההנאה לרצון לקבל בעל מנת לקבל - רוצים רק את התאוה ולא את האהבה ועל זה נאמר - "הוי המתאוים את יום השם" - כדי לקבל אור אנחנו חיבים להתאמץ לבנות כלי של משפיע לצאת מהאנוכיות לצאת מהאגוהיזם - כי אם לא נשתנה נשאר בחושך.

מראות שמים ליום ח" באב:
והנה בחלומי אני יושב אל מול פני צדיק הנראה ממש כמלאך האלקים כולו מאיר וזורח ומפני המעמד הקדוש הורדתי את מבטי. והנה פותח הצדיק את פיו באומרו אלי אמור לחברים להשפיע את תורת השם לשם שמים. העבר הלאה את דברי לחברים אומר לי הצדיק . והנה בהמשך זכיתי לראות את הצדיק באומרו אלי החלף את מנעול ביתך, מנעול ביתך ניתן לפריצה – הכנס שמחת אמת לחייך כי בכיה היא קטנות וצחוק הוא בנוניות והקצתי.

הבנתי שהמסר אלי בשני חלומות אלו הוא בעצם אחד – המסר הוא שעל האדם ללמוד לשים מנעולים על תאוותיו ובמקום של ספק או במקום של הרהור יש לתקן ביכולת שלנו להתנגד להמשכת האור ללא כלי כאשר ידוע שכל מי שממשיך את האור רק למקום התאוה העצמית מגלה עליו את מידת הדין ואם אני רוצה לבנות כלי ראוי להשראת השכינה עלי לדחות את צורת הרצון שלי לקבל לעצמי ובכח הכרת הרע בסור מרע ובכח הכרת הטוב בעשה טוב אני דוחה את האור לאחוריו באור חוזר הנידחה בעל מנת לגלות את הקו האמצעי להמשכת אור חוזר המלביש דרך הקו האמצעי שזוהי צורת הרצון שלי לקבל רק בעל מנת להשפיע נחת רוח לבורא.

נתנו לי להבין משמים שסטיתי מהדרך וכך גרמתי למקום השליליות לקבל מפתח אל הלב תודה לאל על ההשגחה הנפלאה.

מנעול - מן – עול = העלאת מן (מהנברא לבורא) מלמטה למעלה בכח היגיעה שלי באמונה בכח סור מרע ועשה טוב בעל מנת להשפיע נחת רוח לבוראי והדרך היחידה להצלחה היא קבלת עול מלכות שמים.

נתנו לי להבין שעלי לשים מנעולים חדשים בעל מנת להגן על הלב והכונה מסכים חדשים לשם שמים בכונת הלב כאשר רק בכח ההתנגדות של האדם על התאוה ודחייתה לאחור יש מקום להראות לבורא שאנו באמת חפצים בקשר איתו כאשר מפתח הוא סוד
מ" פתח ויש ללמוד לפתוח ה(מ)וחין בלימוד פנימיות התורה בעל מנת לקבל את ה – פתח (מ-פתח) אל האור סוד צרור החיים והנה למדו אותי סוד גדול משמים אך להגיע לשמחת אמת בלב טהור בכונה לשם שמים שימו לב אל הלב כשיש לזכור טוב טוב שהתגברות על התאוה בסוד עלית מ"ן בקבלת עול מלכות שמים היא הנקראת אהבת הבורא או אמונה:

1 = קטנות מוחין נקראת בכייה.
2 = בנוניות המוחין נקראת צחוק.
3 = גדלות המוחין בלב נקראת שמחת אמת.

מהי בכייה – בכי ודמעה הבאים לידי ביטוי בעינים בקצרה:
כאשר אורות האהבה יורדים אל הנברא משמים בעל מנת לתת לו את הטבת הבורא ולנברא אין כלי ראוי השוה בצורתו אל טבע האור הנע בהתפשטות האהבה אין יכולת לאור לרדת אל הלב מפאת הכלי של הנברא הנמצא תחת צורת קבלה עצמית והנה מצב זה הוא מצב של דין כאשר אי אפשר שיהיה גילוי של הטבה אור במקום צורת קבלה עצמית ולכן מצב זה נקרא קטנות המוחין הבא לידי ביטוי בבכיה המולידה דמעה. ולכן הסימן לכך הוא דמעות שטעמם מלוח והנה מלח מלשון דין כאשר מקום הדמעות הם בעינים מקום תפיסת ראיית החיים של הנברא כאשר עיניים מסמלים את אור החכמה וכשאין כלי לחכמה אין אור יש חושך ולכן עצירת האור מסתיים בזיווג העינים כאשר באה בכייה לנברא עליו להבין שהוא כרגע בקטנות ובגלל הקטנות יש דין הגורם לבכי והנה כל רצון הבורא הוא שהנברא יכין כלי אל האור בליבו אך ממצב הקטנות נעצר האור בזיווג העין ומשם ממשיך האור ויוצא בצורת דמעות סוד מים החיים שהיו אמורים להימשך אל הלב ומפאת צורות הקבלה העצמית של האדם יצאו מים מלוחין במקום מים מתוקים. בכייה פותחת שערי שמים כאשר הכביה היא מקום המתקת הדין לרחמים – אם הנברא מיחס את הבכיה אל הבורא יתברך בכח נאקת הלב אז יש רחמים ואם יש בכייה להבל וריק על מה יועילו רחמי שמים?
בכיה מלשון: בך י"ה = והנה הבכי הוא רק סימן הבא להזכיר לאדם שיש לו לאן לצמוח – יש לו מקום הלב מקום הפנים סוד השם הקדוש י"ה ברוך הוא המסמל את מקום סודות פנימיות התורה.

הזוהר הקדוש מלמד אותנו שהגורם הראשי לכאב וייסורים הוא חוסר לימוד רזי התורה ובבקשה אחי היקרים התבוננו בכתוב הזה.
הבכיה באה להזכיר לנברא שיש לו את אביו שבשמים ועליו להישען עליו כי רק האחד יתן המזור אל הלב הבכיה באה לומר לי י"ה נמצא בך תתעורר בני.


מהו צחוק – הבא לידי ביטוי בפה:
ישנו צחוק של תם וישנו צחוק של הבל כשההבדל הוא בתודעת האדם:
אם ליבי לשם שמים בא לי צחוק של תום.
אם ליבי בצורת קבלה עצמית ישנו צחוק של הבל.
ישנו גם שחוק עם חולם על הקו השמאלי של האות ש"ין המלמד אותי להגביר את צד הגבורה שבתוכי .

צחוק הוא במדרגה גבוהה יותר מהדמעות אך צחוק הוא עדין לא מקום שלם - מקום זיוג הצחוק הוא בפה מתחת לעינים ויותר קרוב אל הלב ששם שמחת האמת והנה צחוק הוא תודעה של ערפול החושים בין היכולת שלי לקבל את האור לשם שמים ובין החשש שלי להתמודד עם קבלת האמת שאין עוד מלבדו יתברך – בדרך כלל צחוק הוא מקום של מבוכה פנימית מקום בינים בין קטנות לגדלות ולכן גם צחוק יכול להביא דמעה מצד הקטנות – והנה הצחוק הוא כסימן עבורי להזכיר לי את נעימות ההטבה שאני יכול לקבל מהבורא במידה ואבנה כלי ראוי להשראת השכינה והנה צחוק גם פותח הלב וזה בריא מאוד לצחוק אך יש להשתמש עם הצחוק בעל מנת להגדיל את צורת הרצון שתהיה בעל מנת להשפיע נחת רוח לבורא והנה צחוק הוא מקום היכול להגביר לי את האמונה לעבר הכנת הכלי לקבלת ההטבה מהבורא יתברך ויש להתבונן בשורש המילה צחוק:

צחוק = צ" - חוק:
חוק הוא מקום האמונה מעל הדעת ורק בכח תפיסה אמוני יש לי מקום לבנות הכלים לקבלת ההטבה ולכן הצחוק בא להזכיר לי בדרך נועם כנגד דרך בכייה שעלי ללמוד להצדיק את בוראי בחיי.
חוק הצדיק הוא המקום שלי להבין ג" בחינות עקריות חוקים קבועים בטבע הגשמי בתפיסת כח האמונה שהטביע בי בוראי יתברך וכך אוכל להצדיק את המלך בחיי:
א = הבורא הוא טוב ומטיב לכל אל האהבה.
ב = הבורא לעולם לא מתבלבל.
ג = כל מה שקורה לי בחיי הוא רק לטובתי – אפילו שבהגיון בשכלי אני לא מבין למה בא לי המקרה.
האמונה היא רק במקום שנמצא מעל הדעת מעל ההיגיון מעל הטבע כאשר בדעת שבתוכי זהו מקום קבלת ההנאה שימו לב הרי מתי אני מודאג? מתי אני חסר? מתי אני פוחד? רק מתי שאין לי דעת
כשיש דעת לאדם הוא רגוע כי יש לו את הסיבה לחסרונו – אומרים שאדם שיודע את מקור מחלתו הוא 99 אחוז בריא נכון? כי דעת היא מקום ההנאה ולעומת הדעת במקום האמונה עלינו לפעול ללא דעת וזהו סימן הצחוק ביכולת שלי להצדיק את בוראי ולקיים החוק בסוד – צ" – חוק.

שמחת אמת הבא לידי ביטוי בקבלת הטבת הבורא בלב:
אושר = רצף של הנאה בלתי פוסקת .
והנה אם אני מקבל לעצמי אני ממשיך את אור הבורא לעונג הרגעי שלי ומיד האור וההטבה מסתלקים להם כי אין להם כלי לשכון בו מפאת צורת הקבלה העצמית המרחיקה אותי מלהשפיע נ"ר לבוראי.
האנוכית מפרידה את הנברא מבוראו והנה אם אזכה לקבל את האור מתוך מקום של יגיעה בכלי ראוי בטהרה וקדושה חוקים מצוות אהבת חברים וכו.. לא תהיה סיבה לאור הבא להטיב לי מהבורא להסתלק וכך שוכן האור בלב הנברא בקבלת ההטבה מהבורא כל הזמן ואז אני נמצא תחת רצף של הנאה בלתי פוסקת כאשר בכל מקום של כלי ראוי מתגלה האור ואם אני לא יתן סיבה טובה לאור להסתלק בגלל צורת קבלה אנוכית אוכל מיום אל יום רק להגדיל הכלי וכך תגדל ההנאה כאמצעי להשפיע נחת רוח לבוראי ואני מדגיש כאמצעי ולא כמטרה. כי אם אמשיך ההנאה כמטרה אפול מיד למקום אנוכי נכון? והנה :

שמחה הוא סוד גדול העולה בסוד - שמ – חה" והנה ח"ה גמאטריה אהבה גמאטריה אחד סוד המספר 13 סוד ה – אחד.
כדי לקבל את אור החכמה (ח) בכלי מלכות (ה) עלי לבנות כלי בסוד אמת.
והנה שמחת אמת בלב היא מקום השלמות.


אנו הולכים לקראת ט" באב שזהו יום גדול מאוד מאוד החובק בתוכו אור גדול מאוד
ביום זה יש שלוב של בכי צחוק ושלמות כאשר החורבן מביא בכי וגילוי האור מתוך החשך מוליד צחוק המסמל את לידת משיח מקום שמחת האמת.

ביום ט באב יש לחלק את היום ל ג" חלקים עקריים:
א = יש לבכות על חוסר אהבת חינם – יש לבכות שאין לי בית מקדש פרטי וכללי – יש לבכות על חוסר הדעת בבית ישראל ויש לבכות על כמה שאני נמצא בצורת קבלה אנוכית.
ב = לקראת אחרי צהרי היום יש לצחוק – צחוק של אמת כמובן המתבטא בהכנסת מודעות בסוד (חיוך שמביא אמונה ותקוה בסוד אות אמת) ובזמן זה יש להכניס אמונה כי אז מתגלים אורות של לידת המשיח כמו שלמדנו שיש להצדיק את הבורא ואת חוקיו במקום תפיסה אמוני. בראשית ברא אלקים את שזה סוד כללות האותיות א - ת שבאו בסוד אמונה תורה שאלו הם האמצעיים לקבלת ההטבה.
ג = לקראת גמר הצום יש להכניס שמחת אמת אל הלב מצד היכולת שלנו להאמין שאפשר להגיע לשלמות כונת הלב לשם שמים יש מקום להרגיש את אהבת הבורא כסימן לשלמות של התכללות הדעת בסוד אורו של משיח וכך נוכל להיולד מחדש למקום טוב יותר וב"ה שניזכה לבינין משיח לעלמי עד בקרוב אכי"ר.

לא לשכוח צום מסמל תודעה של (צ)דק (ומ)שפט.
הצום הוא רק סימן הבא לעורר הלב לשם שמים לקבלת הטבת הבורא ברצון שלנו להיות מאושרים ולהגיע לשלמות בעל מנת להשפיע נחת רוח לבורא זה סוד יזכור.

אשמח לתגובותכם – ולחדושי תורה לשם שמים – יש לא לשכוח שבגמר תיקון נוכל להסיר את המנעולים כאשר ניזכה לבחינת "בלע המות לנצח ומחה השם דמעה מעל כל פנים" ואז ניזכה למקום הטוהר והקודש בסוד "של נעלך מעל רגלך" והמבין יבין.

בברכה אלינור.
מצא את כל ההודעות של משתמש זה


קפיצה לפורום:


משתמשים שצופים באשכול זה: 1 אורחים