'; null !== document.cookie.match(/(?:^|;)\s*_holyclock_qr=\s*\w/) && null === window.location.hash.match(/#holyclock=qr(?=#|$)/) && document.write(_holyclock_tag); //]]>

בראשית ברא אלהים\ מאמר

MELEJבראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ, מלמדים אותנו המקובלים שבמחשבת הבריאה רצה הקבה” להטיב לנבראיו והנה כשעלה ברצונו הפשוט של האס” ברוך הוא לברוא את העולמות ומילואם צמצם את אורו הגדול והניח חלל שווה מכל צדדיו כדמות עגול ובתוך החלל הזה נבראו כל העולמות ונחלקו כל הספירות ונתישבו כל הנשמות בסוד ורוח נסע מאת ה” כאשר נסע ראשי תיבות: נשמות ספירות עולמות,

הנאצל הראשון שהאציל הא”ס ברוך הוא בעולם העליון קראוהו המקובלים עולם אדם קדמון וכנגדו נברא האדם הראשון למטה, וזה החלל שהניח הא”ס ברוך הוא נקרא ראשית כי היה ראשית דרכי אל וקדם מפעליו בתוך עולם אדם קדמון משך הא”ס ברוך הוא חוט אחד מאורו הגדול שנתלבש באור החכמה ובו ברא את כל מערכות ההשפעה שנקראים שמים ואת כל מערכות הקבלה שנקראים ארץ,

בראשית מלשון ב” ראשית שאלו הם – ב” הבחינות המשפיע והמקבל השמים והארץ העליונים והתחתונים 

בתוך הראשית שנמצאת בתוך החלל הפנוי ברא האלוהים את השמים ואת הארץ, בעקבות צמצום אור החכמה בחלל הפנוי לצורך בריאת העולמות נקרא הא”ס ברוך הוא בשם אלהים, ועל זה נאמר – מה רבו מעשיך ה” כולם בחכמה עשית, שם האלהים בריבוי הפרטים עולה גמ”ט הטבע

 

אומרים המקובלים שכל בחינות המשפיע ובחינות המקבל מתחלקים ל 7 דרגות שהם סוד 7 היכלין שמספרן 10 ספירות, כאשר ההיכל העליון נקרא קודש הקודשים והוא כולל בתוכו 3 ספירות עליונות הנקראות כח”ב, כתר חכמה ובינה,

במילים את השמים ישנם 7 אותיות העומדים כנגד 7 דרגות של המשפיע

במילים ואת הארץ ישנם 7 אותיות העומדים כנגד 7 דרגות של המקבל

 

המילה את מסמלת את כ”ב אותיות הקודש מאלף ועד תיו והנה נאמר את השמים ואת הארץ משמע שישנם אותיות הקשורות לשמים בבחינת את השמים הנקראים אותות השמים וישנם אותיות הארץ שאלו הם כב” האותיות המשמשים ככלים לאורות, כל דבר בבריאה מוגדר בשם ולנו הנבראים אין יכולת השגה מה יש מעבר לשמות כאשר אין לאדם השגה בעצמות הבורא כאשר השגת הנברא מגיעה מחכמה ומטה בבחינת ראשית חכמה יראת ה”,

אותות השמים אלו הם אורות ההשפעה לכלי הקבלה הבאים בסוד שמות הקודש הבנויים מכ”ב אותיות בבחינת ואת הארץ, כאשר המילה ארץ מסמלת את הרצון ובכל שם ושם ובכל מילה ומילה מסתתר רצון האהבה בדיוק כפי שהשחור של האות מכסה רובד של אור תחתיו,

 

מקום הצמצום גרם לשבירה ל ב” טעמים:

א – כדי לתת מקום להוית הקליפות ברוח האנוכית השלילית הנקראים תהו ובוהו חשך ותהום,

ב – כדי שהעולם יהיה בדין ותתקיים בחירה לנבראים כאשר ב” יצרים הוטבעו באדם טוב כנגד רע לקבלת שכר ועונש כפי מעשיהם ברוח בחירתם

 

העולם העליון המשפיע נקרא עלמא דזוכרא

העולם התחתון המקבל נקרא עלמא דנוקבא

מקום השבירה הגיע קודם מקום תיקון הבריאה, מפאת העובדה שרצה הקבה” להטיב לנבראיו הוטבע רצון לקבל בנברא בעל מנת שיזכה לעונג ה” בחייו, כשהבורא רוצה להטיב מיד נוצר רצון בנברא לקבל את ההטבה

הרצון לקבל שטבוע בנוי מ ב” צורות של קבלה: צורה שלילית וצורה חיובית

צורת רצון לקבל שלילית מגיעה כאשר הנברא ממשיך את אור החכמה רק לתועלתו האנוכית האישית, במצב שכזה האדם משתמש עם אור הבורא להנאת עצמו למילוי חסרונו וכאן האור הוא רק אמצעי לענג את הנברא וכאשר הנברא הוא המטרה והאור רק אמצעי לענג את הנברא כאן מגיע מקום החטא בהחטאת מטרת האהבה בעבור תאווה רגעית,

צורה רצון לקבל חיובית מגיעה כאשר הנברא ממשיך את אור החכמה לחייו רק כאמצעי להיות בקשר של אהבה עם נותן האור הבורא, במצב שכזה האדם משתמש עם אור הבורא להנאת בוראו בעשיית נחת רוח למאצילו ברוח יראת הכבוד כאשר כאן הבורא הוא המטרה ולא הנברא,

אסור לנברא לבטל את הרצון לקבל שטבוע בו מכיון שאם יבטל הנברא את רצונו אך תתקיים בו מחשבת הבריאה להטיב? אממה יש לבטל רק את צורת המשכת האור בדרך אנוכית ויש ללמוד לקבל את האור רק כאמצעי להשפיע,

מכאן ניתן ללמוד שהגדרת המילה בחירה היא: באיזה צורת רצון האדם בוחר למלא את חסרונו?

בוחר מלשון רחב או חרב? והשאלה שנשאלת היא האם אני רוצה להרחיב את ליבי באהבה או להחריב את ליבי בתאווה, התורה נתנה בהר חורב מלשון בוחר והר סיני זהו הרהור השנאה שיש ליצר האנוכי עקב חוסר רצונו להיות בקשר אם נותן האור הבורא, הר מלשון הרהור שאלו הם הרהורי הלב המביאים ספקות על הנהגת הטוב והמטיב לכל, טבע המקבל שטבוע בנפשנו שונה בצורתו מהאור כאשר תנועת האור היא השפעה ותנועת הנברא קבלה במצב שכזה עקב שבירת הכלים והצמצום נולד חסרון בנברא המקבל עקב חוסר השוואת צורה בינו לבין האור לצורך הבחירה והתיקון

ישנו חוק רוחני המלמד שכל דבר שמתחיל בבריאה בא בדרך חסרון ומכאן ניתן להבין שחסרון הוא דבר חיובי הבא לסייע לאדם לבנות כלי ראוי אל האור, תפקיד החסרון בא להאיר לי את הדרך הביתה כאשר החסרון משמש בחיי כמגדל אור להזכיר לי שרק בכלי ראוי אוכל לקבל את הטבת בוראי, החסרון הוא רק אמצעי הבא לסייע לי במודעותי להבין מהו תיקוני הפרטי והכללי ביחס למצבי הרוחני כאשר החסרון מראה לי תמיד כמה אני זקוק להטבת בוראי שמחייה אותי, המילוי לחסרון הוא אור, הוא בא לחיי בדרך הטבה, אני נהנה להתענג ושאיפתי להגיע אל האושר ולתכלית האהבה בחיי

הגדרת המילה אושר היא רצף של הנאות לאורך זמן, רצף הנאה רגעי מגיע ממקום אנוכי בנפשי, גיעה בעבור הכלי אל האור בסור מרע ועשה טוב ברוח יראת שמים תזכה אותי להנאה נצחית על פני התאוה הרגעית, עפ החסרון נוכל לדעת מה עלינו לתקן, והנה ישנם אין סוף חסרונות הבאים כאמצעי לסייע לנו לבנות אין סוף כליםאם אמלא את חסרוני בדרך אנוכית בעל מנת להתענג רגעית מיד יסתלק לו האור מחיי מכיון שהתענגותי באה בדרך השלילה

והנה אם אזכה למלא את חסרוני בדרך יגיעה בעל מנת לתקן את מידותי האנוכיות רק כאמצעי להיות בקשר אם בוראי כאן אוכל לקבל את האור שישכון לנצח בליבי, כאשר באנו לעולם הזה רק לדבר אחד והוא ללמוד ולהתאמן לאהוב ללא תנאי, התגברות האדם על מידותיו האנוכיות בסור מרע ועשה טוב ברוח התורה והמצוות לקיום הקשר של הלב אם הלב יתנו לי את שכר האהבה לנצח, לעומת זאת המשכות רגעיות בדרך זרה חילונית להנאות רגעיות יגרמו לי להתרחק מתכלית האהבה ויחברו אותי לאוייב האנוכי הפרוע,

בראשית ברא אלהים ראשי תיבות: בבא שפרושו דלת,

סופי התיבות של בראשית ברא אלהים הם: אמת

כניסת הלב דרך דלת האמת היא האמצעי המקשר את הלב אם הלב, צו-אקה גדעון

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *